دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 خرداد 1398 - 07:45
دانشجونگار/۳۰؛

مهم‌ترین مطلب در انتخاب رشته شناخت صحیح آن، استعداد و علاقه است

مهم‌ترین مطلب در انتخاب رشته شناخت صحیح آن، استعداد و علاقه است.
کد خبر : 383946
images(2).jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و‌هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، رشته پزشکی از دیرباز آرزوی اکثریت پدرها و مادرها و دانش آموختگان این سرزمین بوده است. رشته‌ای که هدف آن حفظ و ارتقا سلامت و درمان مردم است. واقعا چند تن از دانشجویان با همین هدف پا به این عرصه گذاشتند. باید پرسید که چه تعداد از دانشجویان به شناخت کامل از این رشته رسیدند. 


این بخشی از یادداشت کوثر محمدی نشریه فرهنگی و اجتماعی دانشجویی ماه نو است که در ادامه می‌خوانید:


مهم‌ترین مطلب در انتخاب رشته شناخت صحیح آن، استعداد و علاقه است؛ متأسفانه، در کشور ما استعدادیابی تقریبا غیرممکن است؛ اما، به شناخت فردی و رشته می‌توان رسید.


چرا باید یک دانشجوی پزشکی با قطره‌های خون از حال برود و یا چرا باید یک جراح وسایل جراحی را در بدن بیمار جا بگذارد، چرا یک پزشک باید اخلاق حرفه‌ای خود را فراموش کند.


کجای راه را اشتباه رفتیم، شاید نداشتن عشق و علاقه به رشته مسبب این مشکلات باشد. کاش می‌شد مغز مردم سرزمینم را ریست کنم و به تنظیمات کارخانه برگردانم، کاش می‌توانستم به همه بفهمانم که چون صرفا این رشته سطح اجتماعی و اقتصادی بالایی دارد، دلیلی برای فرو کردن آن در ذهن یک کنکوری نیست که تا وقتی نتوانست وارد این رشته شود، ماه‌ها دچار افسردگی شود.


ای کاش چشم‌ها را بشوریم و جور دیگر نگاه کنیم، کاش بدانیم یک کشور موفق به تمامی رشته‌ها یکسان نگاه می‌کند، یک کشور موفق برای تمام جایگاه‌ها حدود خاصی قائل است. ما به تمامی استعدادها در تمامی زمینه‌ها نیازمندیم.


نویسنده این یادداشت در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: اگر در کشورمان معلم را که در بیشتر کشورها بیشتر از هر رشته‌ای به آن ارج می‌نهند، نداشته باشیم، چه بر سر سرزمینمان می‌آید.


کوثر محمدیادامه داد: اگر آتش نشان که لذت نجات دادن انسان را هم‌چون یک پزشک و چه بسا بیشتر از آن‌ها تجربه می‌کند، در کشورمان نباشد، چه بلایی گریبان گیرما می‌شود.


وی اظهار کرد: اگر نتوانیم هنرمندان کشورمان را راضی نگه داریم به کجا کشیده خواهیم شد، کاش به آیندگانمان بفهمانیم که ما به استعداد و علاقه آن‌ها در حرفه‌ای که قرار است مشغول شود، چقدر نیاز داریم. کاش به پدران و مادران نشان دهیم که اگر فرزندشان به دنبال استعداد علاقه خویش برود چقدر موفق‌تر خواهند بود و صرفا به خاطر ژست پزشکی آینده فرزند خود و همچنین یک کشور را خدشه دار نکنند.


محمدی گفت: امیدوارم منظور از این نوشته روی صحبت با پزشکان حاذق و توانمند که با استعداد و علاقه‌ای که در خود می‌دیدند وارد رشته شدند منظور نشود، چرا که ما قرن‌ها به این زحمت کشان محتاج هستیم.


انتهای پیام/4108/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته