دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 ارديبهشت 1398 - 14:30
عباسی در گفتگو با آنا:

وضعیت نامناسب دانشگاه‌ها به دلیل انفعال شورای انقلاب فرهنگی است

دبیر فرهنگی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه چمران اهواز گفت: وضعیت نامناسب فرهنگی دانشگاه‌ها که اخیراً اتفاق افتاده به دلیل انفعال شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
کد خبر : 382966
عرفان عباسی.jpg

عرفان عباسی در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره برگزار نشدن جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: رئیس‌جمهور در یکی از جلسات این شورا به دلیل نقد ساده یکی از همکاران خود مبنی بر توضیح نسبت به عملکردش درباره موضوعات مختلف، ضمن تلاش برای اخراج او، چهار ماه جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی را تعطیل کرد.


وی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی با اهداف کلان در حوزه فرهنگ و انقلاب اسلامی رسالت مهمی را به‌عنوان یکی از سیاست‌گذاران کلان این حوزه ایفا می‌کند. عدم توجه به رسالت‌های این شورا و عدم برگزاری جلسات آن، آثار زیان‌باری را در سطح جامعه به وجود می‌آورد.


دبیر فرهنگی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه چمران اهواز بیان کرد: وضعیت نامناسب فرهنگی مدارس و دانشگاه‌ها که اخیراً بازتاب‌های بسیار زیادی در جامعه و حتی خارج از مرزهای کشورمان داشته، نتیجه انفعال و عدم حرکت صحیح و به موقع این شورا در راستای اهداف کلان خود است. لذا جامعه نخبگانی نسبت به اقدامات اخیر رئیس‌جمهور نقد بسیار جدی دارد.


عرفانی تصریح کرد: باید جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در اولین زمان ممکن برگزار و به وضعیت اخیر پیش آمده در دانشگاه‌ها و رقص و موسیقی مبتذل رسیدگی شود. رئیس جمهور درباره اقداماتش به اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با رعایت حدودی که مربوط به بررسی عملکرد وی در شورا است، باید پاسخگو باشد.


وی عنوان کرد: روحانی از این پس باید در چهارچوب قانون کشور حرکت کرده و از وظایف اصلی خود عدول نکند. متأسفانه اخیراً برخلاف سخنانش درباره آزادی بیان و فضای باز نقد، شاهد بریدن زبان و دوختن دهان منتقدان حتی در کوچک‌ترین نقدها هستیم. امیدواریم که دیگر شاهد چنین رفتارهای کودکانه‌ای در سطح کلان کشور نباشیم!


دبیر فرهنگی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه چمران اهواز در پایان خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران در حالی ۴۰ سالگی خود را با شکوه و پر صلابت جشن گرفت که در طول چهاردهه از موانعی همچون جنگ، ترور، تحریم اقتصادی، خیانت و خباثت عبور کرده و پیش روی خود نیز موانع دیگری دارد. در برهه حساس آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی کوچکترین انتظاری که از مسئولان جمهوری اسلامی می‌توان داشت همتی بلند و عزمی راسخ جهت مقاومت در برابر مشکلات و موانع پیش رو است.


انتهای پیام/4107/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته