دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 ارديبهشت 1398 - 09:41
کاروانداری در گفتگو با آنا:

تقابل در برابر درخواست‌های منطقی شورای صنفی سبب ضعف آموزشی می‌شود

دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تقابل در برابر تعامل و درخواست‌های منطقی شورای صنفی دانشجویی، سبب ضعف و ارتقا نیافتن ساختار آموزشی می‌شود.
کد خبر : 381437
photo_۲۰۱۹-۰۴-۲۱_۱۲-۴۷-۲۸.jpg

سعید کاروانداری‌ در گفتگو با خبرنگار حوزه صنفی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: شورای صنفی به‌عنوان بزرگ‌ترین نهاد دانشجویی دانشگاه است که با رأی مستقیم دانشجویان به‌صورت دموکراتیک‌ترین شکل ممکن انتخاب می‌شود و وظیفه پیگیری مطالبات صنفی، رفاهی، آموزشی، پژوهشی و حقوقی دانشجویان را بر عهده دارد.


وی افزود: بزرگ‌ترین اقدامی که شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان توانست به انجام برساند و این کار زمینه‌ساز دیگر فعالیت‌ها شد، افزایش مشروعیت و رسمیت بخشیدن به شورای صنفی بود که نگرش وسیع و حمایت ریاست دانشگاه و معاونت فرهنگی و امور دانشجویی این دانشگاه در رسیدن به این هدف بسیار تأثیر داشته است.


کاروانداری ادامه داد: باوجود این‎که در حوزه معاونت فرهنگی و امور دانشجویی تعامل مثبت و سازنده‌ای وجود دارد و همین عامل باعث ارتقاء چشم‌گیر موارد رفاهی و سایر بخش‌ها در مدت یک سال شده است، اما متأسفانه تعامل در حوزه آموزش با دانشجو و شورای صنفی که نماینده قانونی دانشجویان هستند به‌اندازه کافی وجود ندارد و گاهاً تقابل را در برابر تعامل و درخواست‌های منطقی شورای صنفی دانشجویی انتخاب می‌کنند، که قطعاً این رویه سبب ضعف و ارتقا نیافتن ساختار آموزشی می‌شود.


دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار کرد: قطعاً اگر مسئولین حوزه آموزش، شورای صنفی دانشجویی را به‌عنوان بازوی خود بپذیرند این نهاد می‌تواند پل ارتباطی دانشجویان با مسئولین دانشگاه بوده و پذیرای نظرات و انتقادات سازنده شورای صنفی دانشجویی که از بدنه دانشجویی هستند باشند، در اینصورت شاهد ارتقای ساختار آموزشی، پویایی و نشاط بیشتر خواهیم بود.


این فعال دانشجویی با اشاره به این‌که انتخابات شورای صنفی دانشجویی در تمامی دانشگاه‌‌ها به زودی شروع می‌شود تصریح کرد: آنچه در این برهه از زمان لازم و کاملاً احساس می‌شود، انتخاب افراد مصلحت‌اندیش با سطح فکری بالا و آگاه به ویژگی‌ها و توانمندی‌های نسل جوان باشند به نظر ضروری به نظر می‌رسد.


انتهای پیام/4115/4108/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته