دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آذر 1396 - 10:52

خروش دانشجویان ایرانی در برابر آمریکا و اسراییل

دانشجویان و جامعه دانشگاهی سراسر کشور در اعتراض به تصمیم رییس جمهور آمریکار برای اعلام کردن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیست تجمع‌هایی در روزهای شنبه18، یکشنبه 19 ودوشنبه 20 آذر برگزار می‌کنند.
کد خبر : 239452

گروه دانشگاه خبرگزاری آنا؛ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا چند روز پیش در یک سخنرانی رسمی در کاخ سفید اعلام کرد بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت می‌شناسد. او مدعی شد تصمیمش برای اعلام بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل اقدامی است که باید پیش از اینها برای پیشبرد صلح و دستیابی به صلحی ماندگار صورت می‌گرفت.


دانشجویان و جامعه دانشگاهی ایران که از این تصمیم برآشفتند، خشم و حضور به موقع خود را نشان دادند و در واکنش به این تصمیم ترامپ، تجمع‌های ضدآمریکایی و ضد اسراییلی برگزار کردند. دانشگاه‌های کشور روزهای شنبه 18 آذر، یکشنبه 19 آذر و دوشنبه 20 آذر این تجمع‌ها را در حمایت از فلسطینیان برگزار کردند.


راهپیمایی و تجمع دانشجویان دانشگاه گیلان که بعد از نماز ظهر و عصر 18 آذر در مسجد باقرالعلوم این دانشگاه تا مزار شهدای گمنام برگزار شد با سردادن شعارهایی چون "مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا" و به آتش کشیدن پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی نفرت خود را این اقدام نشان دادند.



تجمع دانشگاهیان شنبه 18 آذر بعد از نماز ظهر و عصر روبه روی مسجد امام علی(ع) دانشگاه برگزار شد و در این تجمع خشم و نفرت خود را نسبت به تصمیم ترامپ برای پایتخت قرار دادن قدس ابراز کردند و پرچم آمریکا و اسراییل را به آتش کشیدند.



دانشجویان بسیجی شهرستان تفت با حضور پر شور خود در در راهپیمایی اعلام حمایت از فلسطین و محکومیت اقدامات امریکا در به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم جعلی اسرائیل شرکت کردند.




بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زابل نیز پیام رهایی قدس را روز شنبه 18 آذر در تجمع دانشجویی فریاد زدند و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم کردند. معترضان با محکوم کردن خشونت صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان خود را در درد و رنج فلسطینیان شریک دانستند.




دانشگاه آزاد همدان فراخوانی برای شرکت دانشجویان در تجمع اعتراض آمیز و مخالفت با سخنان سخیف ترامپ، شنبه 18 آذرماه 96 بعد از نماز ظهر و عصر، مقابل مسجد دانشگاه برگزار کرد و شعارهایی علیه رژیم غاصب صهیونیست و رییس جمهور آمریکا سر دادند.



اجتماع دانشگاهیان دانشگاه محقق اردبیلی در حمایت از قدس شریف نیز شنبه ۱۸ آذر ۹۶ بعد از نماز ظهر و عصر مقابل مسجد این دانشگاه با حضور پرشور دانشجویان و دانشگاهیان برگزار شد. در این تجمع جمع کثیری از دانشجویان به حمایت از مردم مظلوم فلسطین برخاستند.




دانشگاه امام صادق(ع) نیز مراسم سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین شیخ نعیم قاسم قائم مقام دبیر کل حزب الله لبنان را روز شنبه ۱۸ آذر بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد این دانشگاه برگزار کرد.




تجمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در محکومیت به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی یکشنبه19 آذر بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد دانشگاه برگزار شد. دانشجویان دانشگاه شریف در این تجمع حرکت رییس جمهور آمریکا را با شعارهای خویش محکوم کردند.




مسجد بزرگ دانشگاه بوعلی سینا میزبان اجتماع دانشگاهیان این دانشگاه در اعتراض به اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در یکشنبه ۱۹ آذر، بود. رژیم صهیونیستی با غصب بیت المقدس آن را به عنوان پایتخت رژیم جعلی خود اعلام کرده است و دانشجویان نیز به این موضوع اعتراض کردند.




تجمع اعتراض‌آمیز دانشگاهیان یاسوج نیز ساعت 11:15 دقیقه، یکشنبه 19 آذر، در دانشگده ادبیات این دانشگاه همراه با قرائت بیانیه برگزار شد. شعارهایی چون "مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا" در این تجمع از سوی دانشجویان سر داده شد.




اجتماع دانشگاهیان سیستان و بلوچستان هم با عنوان "موج رهایی قدس به سیستان وبلوچستان رسید" فراخوانی منتشر کردند و از تمام دانشجویان و دانشگاهیان این استان برای شرکت در راهپیمایی اعلام انزجار از اسراییل و در حمایت از قدس در یکشنبه 19 آذر در مسجد حضرت قائم(عج) دعوت کرد و تجمع اعتراضی خود را برگزار کردند.




تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در پی اظهارات اخیر ترامپ درباره قدس شریف، بعد از نماز ظهر و عصر یکشنبه 19 آذر، در مسجد پیامبر اعظم این دانشگاه، همراه با تجمعی اعتراض آمیز و سخنرانی مهندس سید ابوالقاسم هاشمی برگزار کرد.




دانشگاه شهید چمران اهواز اما در محکومیت اقدام جبهه استکبار و حمایت از قدس شریف مراسمی با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه چمران اهواز در روز یکشنبه 19 آذر برگزار کرد.




بسیج دانشجویی دانشگاه بجنورد همراه با دیگر دانشجویان این دانشگاه نیز یکشنبه 19 آذر در مسجد دانشگاه بجنورد فریادرهایی قدس سر دادند و در حمایت از فلسطینیان پرچم رژیم اشغالگر صهیونیست را به آتش کشیدند.




دانشگاهیان دانشگاه شهید بهشتی (ره) تجمع اعتراضی خود در محکومیت تعیین قدس به پایتختی رژیم صهیونیستی را دوشنبه 20 آذر بعد از اقامه نماز ظهر و عصر از مسجد الزهرا این دانشگاه آغاز کردند.


اجتماع جوانان مدافع حریم قدس شریف دانشجویان، جوانان، طلاب و آحاد ملت شریف ایران در اعتراض به طرح وقیحانه رییس جمهور آمریکا برای انتقال سفارت این کشور به بیت‌المقدس، تجمع می‌کنند. این تجمع با حضور و حمایت گروه‌های مختلف دانشجویی و مردمی در حمایت از قدس قبله اول مسلمین ساعت 15 روز دوشنبه 20 آذر در میدان فلسطین تهران برگزار شد.






دانشگاه علوم پزشکی گلستان، دانشگاهیان و دانشجویان را برای حضور در تجمعی در اعتراض به اظهارات ترامپ درباره بیت‌المقدس دوشنبه 20 آذر در نمازخانه این دانشگاه دعوت کرد. دانشجویان نیز به این دعوت لبیک گفتند و در حمایت از فلسطینیان در این تجمع شرکت کردند.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته