دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1398 - 02:00
دانشجویان مکتب شهادت/17

دانشجوی پزشکی که با اسرا هم مدارا می‌کرد

زمانی که اسرای عراقی را می‌آوردند به آن‌ها کمک می‌کرد و می‌گفت: آن‌ها مستضعف فکری هستند.
کد خبر : 380453
phoca_thumb_l_abotaleb-shariati1.jpg

گروه دانشگاه خبرگزاری آنا؛ دانشجویان مکتب شهادت، به‌ عنوان علمداران جبهه علم، فرهنگ و مقاومت، اسطوره‌هایی هستند که تنها به عصر خود اختصاص نداشتند. در سنگر علم با سلاح قلم، در سنگر فرهنگ با سلاح اخلاق، عقیده و ایمان و در سنگر مقاومت با سلاح جنگ، جهاد کردند تا عاقبت خالصانه به دیدار معبود شتافتند. جبهه‌های جنگ، فقط تیر و ترکش نبود؛ جبهه‌های جنگ، دانشگاه اخلاق بود. دانشگاهی انسان‌ساز؛ دانشگاهی که در مدت کوتاهی یک سرباز صفر را به استراتژیست بزرگ جنگی تبدیل کرد. دانشگاهی بود که شناسنامه دانشجویانش قرآن بود؛ دانشگاهی که دانشجویانش رفتند تا خط امام بماند؛ دانشگاهی که برخی فارغ‌التحصیلانش پس از ۲۸ سال به خانه برگشتند و بسیاری هم بازنگشتند؛ آری، دانشجویان مکتب شهادت تا ابد الگوی جوانان آزاداندیش در هر کجای جهان خواهند بود.


متن حاضر، هفدهمین شماره از مجموعه دانشجویان مکتب شهادت و خلاصه‌ای از زندگی‌نامه جانباز شهید ابوطالب شریعتی است؛ شهیدی که هر زمان اسرای عراقی را می‌آوردند به آن‌ها کمک می‌کرد و می‌گفت آن‌ها مستضعف فکری هستند.


قبل از اعلام نتایج کنکور به جبهه اعزام شد


شهید ابوطالب شریعتی در تاریخ 2 خرداد 47 در روستای ماربر فریدن به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی را در فریدن و تحصیلات راهنمایی و دبیرستان را در خوانسار سپری کرد؛ پس از اخذ دیپلم بهداشت، در کنکور سال 62 شرکت کرد اما قبل از اعلام نتایج کنکور به جبهه اعزام شد. پس از مدتی نتایج کنکور اعلام شد و او در دانشگاه امام حسین (ع) تهران پذیرفته شد. علیرغم اینکه به تحصیل علاقه بسیاری داشت به جهاد ادامه داد و در منطقه دژبانی جنوب اهواز مشغول به خدمت شد. در دژبانی پادگان حمید، ضمن ارائه خدمات پزشکی به رزمندگان برخی از شب‌ها تا صبح بیدار بود و به امور درمانی رزمندگان رسیدگی می‌کرد.


با اسرا هم مدارا می‌کرد


در تاریخ 4 خرداد 67 و در سن 20 سالگی در پادگان حمید ناحیه عملیاتی حلبچه مورد اصابت حملات شیمیایی دشمن قرار گرفت و به درجه رفیع جانبازی رسید. با وجود جراحات شیمیایی به جبهه بازگشت و حتی برای یک‌بار هم ابراز ناراحتی و شکایت نکرد. حتی زمانی که اسرای عراقی را می‌آوردند به آن‌ها کمک می‌کرد و می‌گفت آن‌ها مستضعف فکری هستند.


در سال 68 برای بار دوم در کنکور سراسری شرکت کرد و در دانشگاه پیام نور گلپایگان پذیرفته شد و نیز در بانک تجارت فلاورجان مشغول به کار شد. در حین کار برای بار سوم، در کنکور سال 69 شرکت کرده و در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پذیرفته شد.


در تاریخ 23 شهریور 76 سنت ازدواج را به‌ جا آورد. در همین زمان در بیمارستان‌های خورشید، کاشانی و فیض مشغول به کار بود و پس از گذشت 7 ماه از ازدواج در تاریخ 7 اردیبهشت 77، در اثر جراحات شیمیایی در بیمارستان سیدالشهدا(س) اصفهان روحش به اعلی درجه ملکوت پرواز کرد.


انتهای پیام/4122/4126/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته