دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 شهريور 1394 - 10:55

طراحی لگوی سایز بزرگ مخصوص ساخت خانه/ دکور خانه‌‌ را خودتان تغییر دهید

طراح نیویورکی برای آدم بزرگ‌ها لگو ساخت. این لگوهای پلاستیکی در تغییر دکوراسیون خانه و ساخت سازه‌های مختلف به کار می‌روند.
کد خبر : 38034

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از GizMag، لگو بازی سن و سال نمی‌شناسد. هر کسی می‌تواند ساختار حجمی که می‌‌خواهد بسازد را تحلیل و برآورد کرده و شروع به ساختن آن با قطعه‌های کوچک لگو کند و این یعنی هزاران هزار کاری که می‌شود با این قطعه‌های رنگی کوچک انجام داد.


اما این قطعه‌ها دیگر کوچک نیستند، قطعه‌های بزرگ لگو عرضه شده‌اند تا افراد بزرگسال هم بتوانند این بار در زندگی واقعی، و نه فقط بازی کودکانه، از آنها استفاده کنند.


ارون روسن، کارآفرین و سرمایه گذار اهل نیویورک، با الهام از اسباب‌بازی مورد علاقه بسیاری از افراد یعنی لگو اقدام به ارائه طرح جالبی کرده است. این سازه‌ها که « EverBlock» نام دارند، این امکان را به شما می‌دهند که خودتان دکوراسیون خانه را به راحتی تغییر داده و فضای منحصر به فرد خودتان را خلق کنید.


بنابراین هرگاه از دکور خانه خسته شدید، می‌توانید قطعه‌ها را از هم باز کرده و سپس با همان‌ قطعات، وسیله‌ای دیگر بسازید.


نه تنها علمکرد این سازه مشابه لگوهای اسباب‌بازی است بلکه حتی کار کردن با آن هم به لذت‌بخشی بازی کردن با لگو است. EverBlock مناسب ساخت و ساز مبلمان، دیوارهای تقسیم کننده و حتی ساخت یک سرپناه قابل سکونت، بدون نیاز به چسب یا ابزارآلات مخصوص، است.



روسن علاوه بر داشتن پیش‌زمینه نظامی و برنامه‌های امداد در زمان فاجعه، تجربه‌هایی نیز در تولید کفپوش‌های پلاستیکی، نرده کشی و سیستم‌های سواره رو دارد. بنابراین با توجه به تجربیات وی ایده ساخت EverBlock بسیار مناسب به نظر می‌رسید چرا که به عقیده وی می‌توان از لگوها برای ساخت پناهگاه هنگام بروز حوادث غیرمترقبه، به ویژه پناهگاه‌های نظامی استفاده کرد.


در حال حاضر این کمپانی EverBlock را در چهار سایز مختلف با رنگ‌بندی متنوع تولید می‌کند. اندازه بزرگ این بلوک‌های پلاستیکی 15 در 30 سانتی‌متر، اندازه متوسط یا نیم بلوک 15 در 15 سانتیمتر و اندازه کوچک 7/5 در 15 سانتی‌متر است.


همچنین یک پوشش تکمیلی صاف برای استفاده روی سطح سازه‌ها نیز تولید می‌شود. برنامه بعدی این شرکت ساخت سیستم‌های قفسه‌بندی، سازه سقف، سازه جای پا (پلکان مانند) و تعدادی از اشکال اضافی نامشخص است.



کارکرد این بلوک‌ها درست مانند نوع اسباب‌بازی آن است. برآمدگی‌های بیرون زده و حفره‌های مطابق با این برآمدگی‌ها با اعمال کمی نیرو در هم چفت می‌شوند و می‌توان آنها را روی هم چید. برای از هم باز کردن سازه ساخته شده، تنها به یک پیچ گوشتی کوچک سرتخت نیاز دارید که در مواقع لزوم به عنوان اهرم فشار توصیه می‌شود.


همه افراد حتی مبتدی‌ها می‌توانند سازه‌هایی مانند میز غذاخوری، قفسه، مبلمان و دیوارهای جداکننده را به سادگی بسازند. برای اطمینان حاصل کردن از ایمنی کامل می‌توان سازه‌هایی مانند دیوارهای جداکننده را دیوارکوب کرد.


همچنین می‌توان با به کاربردن روش‌های پیشرفته به سازه‌های EverBlock چراغ‌های LED، فولاد، رول‌پلاک‌های چوبی و میله‌های کمکی PVC اضافه کرد.



هدف اصلی از طراحی EverBlock ساخت پناهگاه‌های نظامی و سرپناه‌ها در هنگام بروز حوادث مترقبه است. این سازه دارای عایق‌بندی است که تاثیر بسزایی در ساخت سرپناه دارد چراکه در مقابل باران و رطوبت مقاوم‌تر است.


روسن در اینباره اظهار می‌کند: «نیاز به یک سرپناه استوار که به راحتی قابل حمل، بادوام و در عین حال کارآمد باشد، به سرعت در حال افزایش است. با وجود این که چادرهای مسافرتی عالی هستند اما داشتن دیوارهای بلوکی سخت به عنوان سرپناه سطح بالاتری از ایمنی را برای کاربر ارائه می‌کند و همچنین از ورود غیرمجاز افراد دیگر نیز جلوگیری می‌کند».


وی در ادامه اضافه می‌کند: «در مقایسه با چادرهای مسافرتی، بلوک‌های پلاستیکی EverBlock گرما و تهویه هوایی مطبوع‌تری را فراهم می‌کنند. همچنین برای پوشاندن سقف این سرپناه‌ها می‌توان از سقف فلزی مشبک یا حتی از یک چادر استفاده کرد».


EverBlock تاکنون فروشی در استفاده‌های نظامی یا امدادی نداشته است اما به اعتقاد سازندگانش این مسئله با گذشت زمان حل خواهد شد.


زمانی که دولتمردان و سازمان‌های کمک رسانی به ارزش این محصول پی ببرند- در اختیار داشتن یک سیستم ساختمانی که به سرعت سرهم می‌شود، چندکاره و قابل استفاده مجدد نیز هست- خواهان استفاده آن به طور گسترده خواهند بود.


قیمت یک بلوک این محصول 7/25 دلار آمریکا است و قیمت پک 18 تایی آن 125 دلار آمریکا است.


مترجم: هانا حیدری


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته