دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1398 - 06:16
فرصتی برای تحقیقات کاربردی؛

ارتباط دانشگاه با صنعت موجب به‌کارگیری سرمایه‌های پنهان می‌شود

ارتباط دانشگاه با صنعت موجب به‌کارگیری سرمایه‌های پنهان و سرمایه‌های انسانی کشور خواهد شد.
کد خبر : 379995
P201921241253_653714C.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، یکی از فرصت‌هایی که دانشجویان و استادان می‌توانند در راستای کاربردی‌سازی دانش و حل چالش‌های جامعه از آن استفاده کنند، بهره‌مندی از طرح‌های پژوهش‌محور و اولویت‌های پژوهشی سازمان‌ها، ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی است.


طرح‌های پژوهشی معمولاً امتیازاتی برای دانشجویان و استادان دربر دارد که می‌تواند در ابعاد مالی و یا در ابعاد ارتقای درجه ظهور و بروز داشته باشد. اولویت‌های پژوهشی ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف  معمولاً در ابتدای هرسال براساس نیازمندهای آن ارگان تعریف شده و به‌صورت فراخوان در اختیار دانشگاهیان قرار می‌گیرد.


برای اینکه دانشجویان و استادان بتوانند بهترین استفاده را از فرصت‌های پیش آمده در این راستا استفاده کنند، حضور،‌ فعالیت و روابط نافع دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه با دستگاه‌های مختلف از نکات ضروری به‌شمار می‌رود. دفاتر ارتباط با صنعت با ایجاد پل‌هایی با صاحبان صنایع و دستگاه‌هایی می‌توانند توانایی و ظرفیت‌های اعضای هیئت علمی و دانشجویان را برای انجام چنین پروژه‌هایی فراهم کنند.


گفتنی است استفاده از ظرفیت‌های دانشجویان در انجام طرح‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی موجب دلگرمی و تقویت انگیزه آن‌ها خواهد شد. حضور استادان باانگیزه نیز برای جذب طرح‌ها و اولویت‌های پژوهشی با اعتبار معنوی و گرنت‌های حرفه‌ای دانشگاه ضروری و در شرایط خاصی الزامی است.


مقوله ارتباط با صنعت از حلقه‌های مفقود نظام دانشگاهی کشور به‌شمار می‌رود که در سالیان اخیر با توجه به شرایط اقتصادی و نوسانات ایجاد شده در حوزه‌های تولید و چرخه‌های تأمین،‌ تاحدودی مورد توجه قرار گرفته است. ارتباط دانشگاه با صنعت موجب به‌کارگیری سرمایه‌های پنهان و سرمایه‌های انسانی کشور خواهد شد.


انتهای پیام/4116/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته