دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1398 - 11:21
رئیس سازمان بسیج اساتید:

ساختار اداری علم مانع جنبش استادی مسئله محور در کشور است

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: ساختار اداری علم و محافظه­‌کاری سیاستگذاری مانع گسترده شدن جنبش استادی مسئله محور است.
کد خبر : 379115
1.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی سازمان بسیج اساتید، مجتبی زارعی در دیدار دو جانبه هیئت‌رئیسه این جنبش استادی با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: به هر دانشگاه و استانی در کشور مراجعه می‌کنیم؛ استادان مردمگرا و مسئله محور جویای ورود به حل مشکلات مردم هستند اما ساختار اداری علم و بعضاً محافظه­‌کاری سیاستگذاری علم مانع گسترانیده شدن این جنبش عمومی هستند.


رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با مثبت ارزیابی کردن انتصاب دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: استادان صاحب دغدغه از ایفا نکردن نقش شورای عالی انقلاب فرهنگی و قرار نگرفتن این نهاد عالی سیاست‌گذار در تراز تحولات ملی و جهانی در حوزۀ علم، فرهنگ و فناوری ناراحت و خواستار خروج شورا از محافظه کاری و وضعیت اداری به آرایش وضعیت قرارگاهی هستند.


وی مطرح کرد: نیاز کنونی کشور به گسترده شدن جنبش علمی با رویکرد اجتماعی و حل‌­المسائلی در دانشگاه‌­های کشور و مراقبت از نفوذ دشمن از طریق اسناد و کنوانسیون‌های علمی، فرهنگی و تربیتی با استفاده از امکان‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی در تقسیم کار ملی و تولید قدرت نرم توأم با خروج از وضعیت پدافندی به وضعیت آفندی در جنگ نرم است.


عضو هیئت علمی علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس با ارائه شاهد مثالی از رهبر فرزانۀ انقلاب اسلامی گفت: از نظر معظم له با اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام مسئول تدوین سیاست‌ها در کشور است اما تولید و تدوین فرهنگ کار، فرهنگ تولید، فرهنگ کشاورزی و فرهنگ سیاست خارجی و نظایر آن با شورای عالی انقلاب فرهنگی است.


وی در ادامه به متنی از رهبر فرزانۀ انقلاب اشاره کرده و خاطرنشان کرد: با توجه به تصریح وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیرخانۀ این ستاد و قرارگاه، نباید کار به آنجا کشیده شود که رهبر فرزانۀ انقلاب گفتند اگر کم‌کاری شود با شما پیش خدای متعال احتجاج خواهم کرد.


انتهای پیام/4115/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته