دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 ارديبهشت 1398 - 15:43
حجت‌الاسلام مطهری‌پور:

اخلاق با اجبار و دستوری حاکم نمی‌شود

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: اخلاق با دستور و حکم کردن حاصل نمی‌شود بلکه باید زمینه و فرصت برای تحقق ارزش‌های اخلاقی ایجاد شود.
کد خبر : 378915
photo_2019-05-05_15-26-32.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید ستاد عتبات و عمره دانشگاهیان از ساعتی پیش در سالن جلسات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد.


در این مراسم حجت‌الاسلام مرتضی مطهری‌پور رئیس جدید ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان بیان کرد: حجت‌الاسلام فقیهی از سال 84 توفیق خدمت‌رسانی به کاروان‌های دانشجویی را داشتند. امیدواریم از تجربیات ایشان استفاده کنیم و از تلاش این بزرگوار سپاسگزاری می‌کنم.


وی تصریح کرد: اخلاق یکی از بحث‌های مهم در بیانیه گام دوم انقلاب است. اگر اخلاق در جامعه حاکم شود، جامعه گلستان خواهد شد. بحث اخلاق با دستور و حکم کردن حاصل نمی‌شود بلکه باید زمینه و فرصت برای تحقق ارزش‌های اخلاقی ایجاد شود.


رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان خاطرنشان کرد: فرصت سفرهای زیارتی در ارتقای اخلاق و معنویت در جامعه بسیار مؤثر است. نمونه‌های بسیار زیادی از دانشجویان دیده شده‌اند که حتی با یک سفر عمره در جوانی مسیر زندگی‌شان عوض شده است.


مطهری‌پور خاطرنشان کرد: در کنار اعزام عتبات، عمره یا سوریه تقویت بنیه‌های فکری و اعتقادی زائران حائز اهمیت است. باید برای جذب مخاطبان جدید تلاش کنیم. این افراد می‌توانند شامل نخبگان علمی و فعالان کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی باشند. همچنین غنی‌سازی محتوای آموزشی و معرفتی نیز در برنامه‌های آتی ما قرار می‌گیرد.


وی افزود: در پایان از خدمات ارزشمند حجت‌الاسلام فقیهی و تیم همراه ایشان همچون آقای همدانی بسیار متشکریم و از هم‌اکنون دست یاری به سوی آنان دراز می‌کنیم.


انتهای پیام/4007/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته