دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 ارديبهشت 1398 - 11:32
فقیهی در گفتگو با آنا:

300 کاروان دانشجویی به عتبات عالیات اعزام شدند

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: تا امروز بیش از 300 کاروان دانشجویی و بالغ بر 12هزار دانشجو در دوره بیستم اعزام دانشجویی، به عتبات عالیات اعزام شدند.
کد خبر : 376055
636902539295854054_md.jpg

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا فقیهی در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره روزهای پایانی بیستمین دوره اعزام دانشجویان به عتبات عالیات گفت: 8 اردیبهشت آخرین گروه‌های دانشجویی به عتبات عالیات اعزام می‌شوند و نهایتاً در 15 اردیبهشت و قبل از شروع ماه مبارک رمضان تمامی گروه‌های دانشجویی به کشور باز خواهند گشت.


رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور بیان کرد: در حال‌حاضر روزانه 4 کاروان از دانشگاه‌های مختلف کشور به عتبات اعزام می‌شوند و از ابتدای بهمن ۹۷ تا امروز بیش از 300 کاروان دانشجویی و بالغ بر 12هزار دانشجو در دوره بیستم عتبات دانشگاهیان اعزام شدند و در ماه مبارک رمضان برای دوره بیست و یکم  اعزام دانشجویان برنامه‌ریزی خواهیم کرد. 


وی تصریح کرد: در ماه شعبان برنامه‌های بسیار خوبی توسط ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان برگزار شد و دانشجویان از این برنامه‌ها استقبال کردند. از جمله برنامه‌های این ستاد در اعیاد شعبانیه، می‌توان به مراسم تقدیر از دانشگاهیان حافظ نهج البلاغه در نجف اشرف، اردوی قم-جمکران ویژه کاروان عتبات دانشگاهیان تهران، مراسم روح‌بخش دعای کمیل با حضور زائرین دانشگاهی در کاظمین، تجلی اربعین در نیمه شعبان با برپایی موکب‌های پذیرایی از زائران سیدالشهدا (ع)، مراسم جشن با شکوه شب نيمه شعبان در حرم امام حسين(ع)، مراسم قرائت دعای ندبه و جشن میلاد امام زمان (عج) در مسجد سهله و مراسم قرعه کشی طرح آموزش مجازی بیستمین دوره عتبات دانشگاهیان اشاره کرد.


فقیهی در پایان بیان کرد: مراسم تقدیر از دانشگاهیان حافظ نهج البلاغه برای اولین بار در دوره‌های اعزام دانشجویان به عتبات عالیات انجام شده بود. این طرح باعث ایجاد انگیزه در دانشجویان برای حفظ کلام مولا امیرالمؤمنین علی (ع) شد فلذا از دوره بعد طرح حفظ و انس دانشجویان با نهج‌البلاغه را به‌صورت جدی‌تر دنبال خواهیم کرد.


انتهای پیام/4107/4126/


انتهای پیام/

برچسب ها: عتبات عالیات
ارسال نظر
هلدینگ شایسته