دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 ارديبهشت 1398 - 16:18
حجت‌الاسلام خسروپناه خبر داد:

تشکیل هیئت‌عالی اندیشه‌ورز در حوزه علوم انسانی و هنر

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هیئت‌ عالی اندیشه‌ورز با حضور استادان برای نیازسنجی و حل مسئله هر منطقه در واحدهای دانشگاهی تشکیل می‌شود.
کد خبر : 378631
2A1A0065.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی و گفتگو با محور «تعالی علوم انسانی و هنر» که با حضور اعضای هیئت‌ علمی دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام برگزار شد، اظهار کرد: با ایجاد معاونت انسانی و هنر در دانشگاه آزاد اسلامی به‌دنبال ایجاد رابطه دوسویه با استادان این حوزه در سراسر کشور هستیم و با نیازسنجی و مشورت استادان باید به این سمت برویم که چه رشته‌های جدیدی باید تأسیس، چه رشته‌های ناکارآمدی تعطیل و در چه رشته‌هایی باید تغییر و تحول ایجاد شود.


وی با بیان اینکه استادان باید معضلات استان ایلام را در حوزه علوم انسانی شناسایی و برای حل آنها تلاش کنند، به ظرفیت‌های استان ایلام اشاره کرد و ادامه داد: ایلام در بحث گردشگری و صنایع‌دستی دارای ظرفیت کم‌نظیری است و دلیل اینکه تاکنون این ظرفیت مغفول مانده، قابل‌تأمل است و باید گروه‌های روان‌شناسی و جامعه‌شناسی به بحث ناخودباوری مردم ایلام ورود کنند.


معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه ضوابط دست‌و‌پاگیر برای ارتقای علمی استادان و دانشجویان باید برداشته شود، تصریح کرد: استادان دانشگاه آزاد اسلامی و دانشجویان برای ارتقا نباید فقط به مقاله ISI یا علمی پژوهشی مورد تأیید وزارت علوم اکتفا کنند و باید در این رابطه با ظرفیت‌سازی طوری برنامه‌ریزی کنیم که استادان و دانشجویان بتوانند مقالات خود را در مجلات علمی دانشگاه آزاد اسلامی منتشر کنند تا برای ارتقای این مجلات امتیاز محسوب شود.


خسروپناه بیان کرد: توانمندسازی استادان یکی از برنامه‌های مهم معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی است و استادان باید درگیر مسائل علمی و پژوهشی شوند و شرط اصلی ایجاد تحول در حوزه علوم انسانی این است که استادان از لحاظ علمی و پژوهشی رشد کنند.


وی، کشف و حل مسئله در حوزه علوم انسانی در هر منطقه را اولویت استادان برشمرد و تأکید کرد: 160 رشته هنری اصیل در ایران در حال از بین رفتن است که باید به سرعت، فکری به حال آنان کرد.


معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی تشریح کرد: در این خصوص یکی از راه‌های احیای این رشته‌ها بحث ایجاد آموزش استاد ـ شاگردی و انتقال تجربیات استادان حوزه هنرهای اسلامی ـ ایرانی به شاگردان و دانشجویان  است.


خسروپناه با بیان اینکه رساله‌ای که تصویب می‌شود باید مشکلات استان ایلام و کشور را برطرف کند، یادآور شد: ایجاد دانشکده «خانواده» در دانشگاه ضروری است تا مسائل و مشکلات خانواده‌ها در این دانشکده پیگیری، رصد و روی آن کار علمی صورت بگیرد.


وی تبیین کرد: در آینده نزدیک در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی هیئت‌عالی اندیشه‌ورز با حضور استادان حوزه علوم انسانی و هنر برای نیازسنجی و حل مسئله هر منطقه تشکیل می‌شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام نیز در این نشست به ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه علوم انسانی پرداخت و متذکر شد: 30 رشته در مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری در دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد ایلام دایر و این دانشکده دارای 60 عضو هیئت‌علمی است.


محمد میرزایی حیدری افزود: دانشکده علوم انسانی واحد ایلام یکی از معتبرترین و با پتانسیل دانشکده‌های استان ایلام در حوزه علوم انسانی است که استادان  آن در مدیریت جدید با رویکرد حل مسئله به دنبال کمک به توسعه استان ایلام هستند.


به گزارش آنا؛ در این نشست استادان حاضر به بیان دیدگاه‌ها و نظر خود در حوزه علوم انسانی پرداختند.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته