دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 ارديبهشت 1398 - 16:43
حجازی:

ترویج علم در پایان‌نامه‌ها تفکر علمی جامعه را ارتقا می‌دهد

رئیس دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران گفت: پیامد ترویج علم در پایان‌نامه‌های دانشجویی می‌تواند تفکر علمی در جامعه را ارتقا دهد.
کد خبر : 378038
1548855104-25.jpg

به گزارش خبرنگار گروه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، الهه حجازی در مراسم دومین جشنواره ترویج علم در پایان‌نامه‌های دانشجویی که بعد از ظهر امروز در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران برگزار شد، با تبریک روز کارگر و روز معلم گفت: ترویج علم در پایان‌نامه‌های دانشجویی یکی از ابتکارات مرکز تحقیقات سیاست علمی و انجمن ترویج علم بود که با هدف ترویج علم در جامعه و کاهش فاصله میان تولیدکنندگان علم و جامعه و انتقال دانش آگاهی به جامعه است.


رئیس دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران افزود: پیامد ترویج علم در پایان‌نامه‌های دانشجویی می‌تواند تفکر علمی در جامعه را ارتقا دهد. بهداشت و سلامت روان را بهبود ببخشد و منجر به تغییر و ارتقای سبک زندگی مردم شود.


حجازی گفت: دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران جزئی از کنش‌گران ترویج علم در جامعه است. رشته‌هایی  که در این دانشکده ارائه می‌شود باعث افزایش سطح علمی جامعه شده است.


وی بیان کرد: حساسیت‌زدایی نسبت به بیماری‌های روانی در جامعه به لطف ترویج علم رشته‌های روانشناسی صورت گرفته است.


رئیس دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی بیان کرد: یکی از مسئولیت‌‌های اجتماعی دانشگاه ترویج علم در جامعه است. بنابراین از دانشجویان خواسته این که در کنار پایان‌نامه‌های خود چکیده‌ای به زبان ساده ارائه کنند تا نقش پررنگ‌تری در ترویج علم در جامعه داشته باشیم.


انتهای پیام/4007/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته