دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 ارديبهشت 1398 - 01:35
مطالبه‌نگار/22؛

تشکل‌های دانشجویی به دور از اختلاف هم‌افزایی داشته باشند

مقام معظم رهبری به تشکل‌های دانشجویی توصیه می‌کنند که نقاط مورد اختلاف را کنار گذاشته و بر روی اشتراکات یکدیگر تکیه کنند.
کد خبر : 377195
IMG22105079.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشجویی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، کار تشکیلاتی و گروهی در دانشگاه با ظهور و رونق تشکل‌های دانشجویی پا گرفت. تشکل‌ها  یکی از بازیگران اصلی در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی محسوب می‌شوند.


شناسنامه و ویژگی اصلی تشکل‌ها و دانشجویان انقلابی مطالبه‌گری است. لازمه مطالبه‌گری نیز رصد کامل شرایط اجتماعی سیاسی کشور و مسئولان است.


البته تشکل‌های دانشجویی نقش‌های دیگری نیز ایفا می‌کنند و برای موفقیت در آنها باید نکاتی را در دستور کار خود قرار داده و الزاماتی را رعایت کنند.


مقام معظم رهبری به عنوان پدری دلسوز برای تشکل‌های دانشجویی انقلابی به طور مستمر با آنها دیدار کرده و به رعایت نکاتی که آنها را در مسیر موفقیت قرار می‌دهد ترغیب می‌کنند.


مطالبه‌نگار بیست و دوم به بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با تشکل‌های دانشجویی در سال 95 می‌پردازد:


رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار به تشکل‌های دانشجویی توصیه می‌کنند که در راستای هم‌افزایی گام بردارند. ایشان در این خصوص می‌فرمایند: تشکّل‌های انقلابی با هم هم‌افزا باشند. گاهی شما با یکدیگر اختلافاتی دارید؛ تشکّل‌های انقلابی سر یک چیزهایی با هم اختلاف دارند؛ خب داشته باشند.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه خطاب به تشکل‌های انقلابی می‌افزایند: درعین‌حال با این اختلافات هم‌افزایی داشته باشید، نقاط مشترک را بگیرید؛ یعنی اختلافات موجب نشود که به یقه‌گیری و به مقابله و این چیزها بینجامد؛ این را به نظر من در محیط دانشگاه سعی کنید جا بیندازید؛ رواداری و تحمّل؛ تحمّل مخالف که مصداق کاملش هم این است.


انتهای پیام/4007/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته