مخاطبشناسی و نیازسنجی 2 رکن اصلی حوزه چاپ و نشر است
دکتر محمدمهدی طهرانچی در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا با اشاره به ضرورت ایجاد یک سامانه یکپارچه برای انتشارات علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: انتشار 4 هزار و 500 عنوان کتاب توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با ایدهآل دانشگاه فاصله دارد.
وی ادامه داد: کیفیت و مخاطبیابی در انتشار کتاب مقوله بسیار حائز اهمیتی است که باید اهتمام ویژهای نسبت به آن داشته باشیم. ناشر، نویسنده و کتاب باید نیازهای مخاطب را بشناسد و بهدنبال رفع این نیازها باشد، درغیر اینصورت کتاب موفقی در خروجی نخواهیم داشت.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درباره پرهیز از عبارات و عناوین کلیشهای در کتابها اظهار کرد: کتابها حاصل تلاشهای چندین ساله استادان و اهالی قلم بهشمار میرود ولی مخاطبشناسی و نیازسنجی نیز در رأس موفقیت یک کتاب تعریف میشود.
طهرانچی افزود: اکنون کتابهای بسیاری در انبار ناشران دانشگاهی و حتی کتابخانههای ناشران دیگر انباشت شدهاند که باید با کیفیسازی و مخاطبشناسی از این آفت فاصله گرفت.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در ادبیات نوین، رسانه جزء جداییناپذیر صنعت نشر و کتاب محسوب میشود و همچنین رسانه برای نویسنده مخاطبشناسی و برای ناشر مخاطبیابی را به ارمغان میآورد.
انتهای پیام/4007/4116/
انتهای پیام/