دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 ارديبهشت 1398 - 10:03
دیبا در گفتگو با آنا:

«سنت‌های نظری در تحلیل فرهنگی» در حاشیه نمایشگاه کتاب رونمایی شد

مدیر تولید و نشر آثار علمی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: در حاشیه نمایشگاه کتاب تهران از کتاب «سنت‌های نظری در تحلیل فرهنگی» رونمایی شد.
کد خبر : 376906
BS0K5030.jpg

رضا دیبا در گفتگو با خبرنگار فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: کتاب سنت‌های نظری در تحلیل فرهنگی یکی دیگر از دستاوردهای دانشگاه امام صادق (ع) امروز طی مراسمی در حاشیه سی‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی شد.


وی افزود: مؤلف این کتاب سید مجید امامی عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) است که امروز یکشنبه 8 اردیبهشت در سرای اهل قلم سالن جلال آل احمد با حضور محمدهادی همایون عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) رونمایی شد.


دیبا با بیان این‌که این کتاب به عنوان جلد اول از مجموعه نظریات فرهنگی ارتباطی معاصر انتشارات دانشگاه امام صادق(ع) است، گفت: کتاب سنت‌های نظری در تحلیل فرهنگی، به سنت‌های معاصر غرب برای اندیشیدن در پدیده و امر فرهنگی اختصاص دارد.


مدیر تولید و نشر آثار علمی دانشگاه امام صادق(ع) ادامه داد: این اثر به جامعه‌شناسی و مطالعات فرهنگی اکتفا نکرده و به عرصه‌های مختلف علوم انسانی معاصر غرب نظر کرده است. ورود به سنت‌ها و مکاتب نظری تقریبا در محافل فرهنگ‌پژوه و عمدتا علوم اجتماعی مورد توجه نیست، لذا خواننده را با نظریه و منابع سنت روان‌شناسی، سوای روانکاری، مکاتبی چون پراگماتیسم، انسان‌شناسی و مردم‌شناسی، مطالعات و نظریات تفاوت (رویکردهای پسااستعمارگرایی، پست‌مدرن‌ها، سنت‌گراها، مطالعات کوئیر و...) آشنا می‌کند.


وی اظهار کرد: این توجه به نقد تحلیل و فهم زندگی و زمانه فرهنگی معاصر، برای نخستین بار در یک اثر تألیفی فارسی رخ داده که براساس منابع دست اول نگاشته شده است.


انتهای پیام/4122/4108/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب