دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 ارديبهشت 1398 - 17:23
در وزارت علوم؛

جلسه شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها برگزار شد

سومین جلسه شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.
کد خبر : 376232
وزارت علوم.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سومین جلسه شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها با موضوع بررسی مسائل اجتماعی روز و ارائه گزارش هفتمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی توسط، مهندس کاظمی، رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی تشکیل شد.


در این جلسه به بررسی نقش نهادهای فرهنگی و دانشگاهی در مواجهه با حادثه سیل اخیر و ارائه راهکارهای اجرایی مناسب پرداخته شد. عدم وجود هماهنگی بین‌دستگاهی و نبود مدیریت واحد در زمینه خدمت‌رسانی و پیشبرد فرایند امداد، از جمله نقدهایی بود که در ارتباط با مدیریت این بحران مطرح شد. همچنین نقش مثبت شبکه ملی جامعه و دانشگاه شهید چمران در این زمینه مورد توجه و تقدیر قرار گرفت.


ارائه گزارشی در مورد برگزاری مسابقات مناظره دانشجویی در سه سطح استانی، منطقه‌ای و کشوری و تجربیات جهاد دانشگاهی در طول هفت دورهٔ برگزاری، نقش تأثیرگذار واحدهای همکار برای پیشبرد بهتر فرآیند برگزاری، پیشنهاد بین‌المللی شدن این مسابقات، تقویم زمانی مسابقات در آذرماه هرسال مصادف با روز ۱۶ آذر «روز دانشجو» و محدودیت‌های مالی از دیگر مواردی بود که در این جلسه به آن‌ها اشاره شد.


در انتهای این جلسه پس از بحث و تبادل نظر درباره برنامه‌ریزی و برگزاری مسابقات مناظره دانشجویی، مقرر شد فضای نقد و گفت‌وشنود صحیح و مناظرات دانشجویی تقویت‌شده و در حوزه‌های مختلف هم‌افزایی صورت گیرد تا در سال‌های آینده رشد بیشتر و متفاوت‌تری نسبت به سنوات گذشته داشته باشد.


در همین ارتباط جهت‌دهی و تقویت کرسی‌های آزاداندیشی با هدف رشد تفکر انتقادی و ایجاد فضای مناسب برای بیان دیدگاه‌ها مورد تأکید قرار گرفت و زهرا پارساپور مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به بعضی از آسیب‌ها در این حوزه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه دفتر سیاست‌گذاری توانسته است در جهت ارتقا و تنوع کرسی‌ها گام‌هایی بردارد.


در پایان این نشست جهاد دانشگاهی برای ارائه گزارش مسابقات مناظره و انتقال تجربه‌های موفق خود در شوراهای هماهنگی استانها اعلام آمادگی کرد.


انتهای پیام/4107/4084/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته