دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 ارديبهشت 1398 - 02:00
صادق‌محمدی در گفتگو با آنا:

بیش از 20 منزل در آق‌قلا توسط گروه جهادی وارثین ترمیم شد

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی گفت: احیا و مرمت بیش از 20 منزل، راه‌سازی، لجن‌کشی و پاک‌سازی معابر از اقدامات گروه جهادی ما در آق‌قلا بود.
کد خبر : 376034
618519_108.jpg

گروه دانشگاه خبرگزاری آنا - میعاد بادپا، با وقوع سیل در عید ۹۸ و ایجاد خسارات جانی و مالی و صدمه زدن به منازل مسکونی، باغات و تخریب زمین‌های زراعی در استان‌های خوزستان، لرستان، کرمانشاه، فارس، گلستان و مازندران، بسیاری از گروه‌های جهادی دانشگاهی برای کمک‌رسانی به مردم این مناطق بسیج شده وجهت اعزام نیرو و امکانات به این مناطق اعلام آمادگی کردند؛ البته اعزام گروه‌های جهادی با هماهنگی بسیج سازندگی کل کشور انجام می‌شد که برای هر یک از استان‌های سیل‌زده، معین مشخص شد.


یکی از گروه‌های جهادی که در استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان توأماً فعالیت داشته گروه جهادی وارثین وابسته به دانشگاه شهید بهشتی تهران بوده است؛ البته این گروه قبل از اعزام نیرو به مناطق سیل‌زده مشغول کار جهادی در استان کرمانشاه بود و اقداماتی همچون تعمیر و بازسازی منازل، مدارس و ابنیه را انجام داده است، با این وجود، پس از وقوع سیل و ایجاد خسارات فراوان، این گروه جهادی دانشجویان جهادگر خود را به مناطق سیل‌زده فرستاده است؛ لذا گروه دانشگاه خبرگزاری آنا مصاحبه‌ای با مصطفی صادق‌محمدی، مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی داشت که متن مصاحبه را در ادامه آوردیم.


آنا: در مورد اعزام گروه جهادی وارثین دانشگاه شهید بهشتی تهران به مناطق سیل‌زده کشور توضیح دهید. از چه زمانی اعزام‌های این گروه جهادی آغاز شد و تا به امروز دانشجویان جهادی را به چه مناطقی اعزام کردید؟


صادق‌محمدی: دانشجویان جهادگر دانشگاه شهید بهشتی عید امسال در منطقه سرپل ذهاب حضور یافتند اما اتفاقات سیل باعث شد این گروه جهادی به مناطق آسیب‌دیده گلستان و آق قلا اعزام شوند و بعد از آن نیز اتفاقات لرستان و خوزستان این گروه جهادی را به بخش‌های غرب و جنوب غرب کشور کشاند.



اعزام‌های گروه‌های جهادی به مناطق سیل‌زده کشور هماهنگ بوده است


آنا: آیا اعزام‌های گروه‌های جهادی به مناطق سیل‌زده با هماهنگی ارگان خاصی انجام شده است؟ آیا با گروه‌های جهادی سایر دانشگاه‌ها ارتباط و همکاری داشتید؟


صادق‌محمدی: ما تصمیم گرفتیم تا حد امکان گروه‌های مختلف دانشجویان را در قالب تیم‌های مختلف جهادی به مناطق سیل‌زده کشور اعزام کنیم لذا هماهنگی با گروه جهادی دانشگاه تهران انجام دادیم و مناطق اعزام‌های خود را به‌صورت هماهنگ تقسیم‌بندی کردیم.


در روز های آغازین سال 98 دانشگاه تهران اعزام به لرستان و گلستان داشت و به مدد آن ما تصمیم گرفتیم اعزام‌های خود را به استان گلستان انجام دهیم لذا چهارشنبه 29 فروردین در شهرستان آق‌قلا حضور یافتیم. همچنین برای تهیه اقلام موردنیاز سیل‌زدگان در داخل دانشگاه شهید بهشتی غرفه‌هایی زدیم و کمک‌های نقدی دانشگاهیان را تا حدودی جمع‌آوری کردیم.



در آق‌قلا بیش از 20 منزل را ترمیم کردیم


آنا: چه فعالیت‌های عمرانی توسط گروه جهادی وارثین دانشگاه شهید بهشتی تهران در منطقه آق‌قلا انجام شده است؟


صادق‌محمدی: ازجمله برنامه‌ها و اهم فعالیت‌های عمرانی گروه جهادی وارثین دانشگاه شهید بهشتی در مناطق آسیب‌دیده استان گلستان و به خصوص منطقه آق‌قلا می‌‌توان به شناسایی منازل آسیب‌دیده، احیا و مرمت بیش از 20 منزل، راه‌سازی، لجن‌کشی و پاک‌سازی معابر اشاره کرد.


آنا: آیا برنامه‌های فرهنگی نیز در منطقه آق‌قلا توسط گروه جهادی دانشگاه شهید بهشتی تهران انجام شده است؟


صادق‌محمدی: بیشتر فعالیت‌های ما در استان گلستان توسط قرارگاه بسیج دانشجویی دانشگاه تهران زیر نظر سازمان بسیج دانشجویی کشور انجام شد و دانشجویان جهادگر گروه جهادی وارثین به‌‌عنوان یکی از گروه‌های فعال در این منطقه به امدادرسانی سیل‌زدگان پرداختند.


در این مدت، فعالیت‌های متنوع فرهنگی از قبیل پخش ارزاق مورد نیاز سیل‌زدگان و برگزاری جشن به مناسبت اعیاد شعبانیه و به خصوص میلاد حضرت علی اکبر (علیه السلام) انجام شد.



سرپل‌ذهاب هنوز هم نیاز به سازندگی دارد


آنا: چه فعالیت‌های عمرانی توسط گروه جهادی وارثین دانشگاه شهید بهشتی تهران در منطقه سرپل‌ذهاب انجام شده است؟


صادق‌محمدی: برنامه جهادی در سرپل‌ذهاب را با قرارگاه جهادی شهید احمد متوسلیان تهران هماهنگ کردیم و دانشجویان جهادگر دانشگاه تهران نیز با هماهنگی این قرارگاه در لرستان و پل‌دختر حضور یافتند.


از زمان وقوع زلزله کرمانشاه نیاز می‌دیدیم و هنوز هم نیاز می‌بینیم که در منطقه سرپل ذهاب فعالیت جهادی انجام دهیم، متأسفانه کارهای سازندگی در این منطقه به‌غیر از دو قرارگاه مشخص به صورت جدی پیش نرفته است و خیلی جای کار دارد به همین علت عید امسال برای چندمین بار در منطقه سرپل‌ذهاب حضور یافتیم و چندین پروژه مرمت منازل و مدارس را انجام دادیم.


آنا: در مجموع گروه جهادی وارثین چند مرتبه در منطقه سرپل‌ذهاب حضور داشته است؟ 


صادق‌محمدی: از یک‌سال و هفت ماه گذشته چهارمین بار است که در منطقه زلزله‌زده سرپل‌ذهاب فعالیت جهادی انجام دادیم.


با توجه به حجم بالای مشکلات این منطقه هنوز هم لزوم حضور گروه‌های جهادی احساس می‌شود لذا امیدواریم تا هرچه سریع‌تر شاهد افزایش خدمت جهادی برای کاهش مشکلات این منطقه باشیم.


انتهای پیام/4107/4126/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته