دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 ارديبهشت 1398 - 10:44
ذوالفقارزاده در گفتگو با آنا:

دانشگاهیان از دریچه قرآن به ترویج مهدویت بپردازند

استاد دانشگاه تهران گفت: دانشگاهیان از دریچه قرآن به ترویج مهدویت پرداخته و در این زمینه نه براساس هوای نفس شخصی به مقوله مهدویت اهتمام داشته باشند.
کد خبر : 375692
ذوالفقارزاده.jpg

محمدمهدی ذوالفقارزاده کرمانی در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه ضرورت دارد گفتمان مهدویت در دانشگا‌ه‌ها ترویج بیشتری شود، اظهار کرد: اگر درک درستی از گفتمان مهدویت داشته باشیم، آن را سرلوحه امور خود در زندگی قرار داده و فقط در ایام ولادت امام زمان(ارواحنا فداه) به موضوع مهدویت نمی‌پردازیم.


وی افزود: دیدگاه عاشقان حضرت مهدی(عج) به مهدویت نباید فقط احساسی باشد که دعا کنیم ایشان بیاید و ما را از شرّ دشمنان نجات دهد، بلکه باید به خاطر شأن و جایگاه حقیقی مهدویت که خداوند در قرآن برای این مقوله خطیر قرار داده، نگاه کنیم.


استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه دانشگاهیان از دریچه قرآن به ترویج مهدویت پرداخته و در این زمینه به‌طور قرآنی و نه براساس هوای نفس شخصی به مقوله مهدویت اهتمام داشته باشند، خاطرنشان کرد: برای اینکه در زمینه مهدویت بتوانیم به رشد و تکامل برسیم، باید به قرآن و معارف اهل بیت(علیهم السلام) تمسک بجوییم.


ذوالفقارزاده تصریح کرد: از آیاتی که در زمینه مهدویت وجود دارد، چنین استفاده می‌شود که ظهور آن اصلاح کننده‌ای که حکومت عدل الهی را در جهان تأسیس می‌کند، نیاز به آمادگی افکار مردم جهان دارد.


وی در پایان خاطرنشان کرد: قرآن کریم در خصوص ظهور امام زمان(عج) به صورت کلی و اصولی بحث کرده و از تشکیل حکومت عدل جهانی و پیروزی صالحان در روی زمین سخن گفته است.


انتهای پیام/4107/4118/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته