دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 ارديبهشت 1398 - 12:00
رضایی در گفتگو با آنا:

ادبیات دوستانه این است که مجمع تشخیص را همکار دولت بدانیم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اینکه بگوییم ۱۵ نفر نشسته‌اند برای کشور تصمیم می‌گیرند صحیح نیست، ادبیات دوستانه این است که مجمع را برادر و همکار دولت بدانیم.
کد خبر : 375682

محسن رضایی در حاشیه نشست جامعه اسلامی دانشجویان در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اظهار کرد: در دوره جدید فعالیت مجمع تشخیص مصلحت نظام، مقام معظم رهبری تأکید کردند اصلاحاتی در مجمع ایجاد شود.


وی در پاسخ به اینکه این تغییرات به چه شکلی خواهد بود، بیان کرد: هم به‌ صورت ساختاری و هم به‌صورت محتوایی در مجمع تشخیص مصلحت نظام تحولی صورت خواهد گرفت؛ طی دو سال اخیر بر اساس دستور مقام معظم رهبری نیز تغییرات را شروع کردیم.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: یکی از تغییرات این مجمع، تشکیل هیئت عالی نظارت است که این هیئت می‌تواند بر تمام امور دولت، مجلس و قوه قضائیه ازنظر انطباق با سیاست‌های کلی نظارت کند. اگر موضوعی از دولت، مجلس و شورای نگهبان رد شد، این اطمینان را باید داشته باشیم که نهادی وجود دارد به‌عنوان هیئت عالی نظارت که با مطالعات و نظر کارشناسی عمیق، طرح‌ها و برنامه‌ها را رصد می‌کند. در موضوعی مانند CFT و FATF اگر این لوایح از تصویب دولت و مجلس شورای اسلامی عبور کرد باید اطمینان داشته باشیم که در مجمع تشخیص مصلحت نظام و هیئت عالی نظارت این مجمع، تمامی مصوبات به‌‌صورت کارشناسی بررسی می‌شوند.


وی خاطرنشان کرد: اینکه بگوییم ۱۰ یا ۱۵ نفر نشسته‌اند برای کشور تصمیم می‌گیرند، صحیح نیست. این ادبیات، ادبیات دوستانه نیست. ادبیات دوستانه این است که مجمع را برادر و همکار دولت بدانیم. در مقابل تحولات مجمع تشخیص مصلحت نظام مقاومت‌هایی نیز وجود دارد و از آغاز تغییرات مورد هجمه روزنامه‌های زنجیره‌ای قرار گرفته‌ایم.


رضایی در رابطه با عملکرد مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعلام کرد: مجمع به دنبال افزایش کارایی نظام است و به‌هیچ‌وجه نمی‌خواهیم شورای نگهبان دوم ایجاد شود. دولت نیز نباید به دید یک نهاد مزاحم به مجمع نگاه کند بلکه می‌تواند به دید یک برادر و همکار با آن برخورد کند.


انتهای پیام/4107/4115/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته