دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدرسه‌‌ای به وسعت دانشگاه؛

جشنواره سینا دریچه‌ای برای دیده شدن دانش‌آموزان پژوهشگر

جشنواره سینا برای دیده شدن دانش‌آموزان با استعداد و پژوهشگر در سطح کشور می‌تواند به‌عنوان یک دریچه‌ پیشرفت عمل کند.
کد خبر : 375342
_MID0142.jpg

گروه دانشگاه خبرگزاری آنا- جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی سینا به‌همت پلت‌فرم سیناروبیک و وزارت آموزش و پرورش و با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در سه روز پایانی فروردین سال جاری با حضور بیش از 5 هزار و 100 دانش‌آموز در سه مقطع تحصیلی دبستان، دوره اول و دوم متوسطه به‌همراه دبیران راهنما از 19 استان کشور در سالن دکتر حبیبی این واحد دانشگاهی برگزار شد.


ارتباط دانش‌آموزان با نهاد دانشگاه ضمن اینکه موجب آشنایی آن‌ها با زیست‌بوم آموزش عالی کشور می‌شود، در آگاهی دانش‌آموزان با رشته‌های دانشگاهی و فرهنگ پژوهشی بسیار مفید و ضروری است.


جشنواره دانش‌آموزی سینا در پنج محور حوزه‌های نمایشگاهی در 220 تیم، سمینارهای پژوهشی در قالب 410 تیم، مسابقات دانش‌آموزی در قالب 500 تیم، محتوای دیجیتال در قالب 50 تیم و سخنرانی‌های علمی با استفاده از ترفندهای طنز(استندآپ) در قالب 120 تیم برگزار شد که گستردگی بخش‌ها و گرایش‌ها این جشنواره را نسبت به سایر جشنواره‌های دانش‌آموزی متمایز کرده است.


مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی پروژه‌های دانش‌آموزی سینا

گسترش فرهنگ پژوهش در بین دانش‌آموزان، ایجاد زمینه‌های ظهور خلاقیت و توانایی‌های بالقوه، ارائه و عرضه دستاوردهای پژوهشی و فناوری آینده‌سازان کشور، توسعه همکاری‌ها و مبادلات علمی و فنی و مراکز پژوهشی، ایجاد انگیزه برای بالا بردن سطح علمی برای تولید علم و جنبش نرم‌افزاری از اهداف برگزاری این جشنواره بود که به همت سامانه یکپارچه نرم‌افزاری آموزش‌وپرورش(سینا) برگزار شد.


نهادینه کردن پژوهش در دانش‌آموزان و شناسایی استعدادهای برتر


رضا مسعودی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در آیین اختتامیه این جشنواره تصریح کرد: از اکثر غرفه‌ها بازدید و با دانش‌آموزان و مربیان آنها صحبت کردم. در مجموع، جشنواره پرنشاطی بود و من بسیار لذت بردم.


مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی پروژه‌های دانش‌آموزی سینا

وی خاطرنشان کرد: نهادینه کردن پژوهش در دانش‌آموزان و شناسایی استعدادهای برتر و آشنایی این دانش‌آموزان با محیط دانشگاهی هدف اصلی ما از برگزاری این جشنواره بوده است. امیدوارم حضور دانش‌آموزان در واحد علوم و تحقیقات، مقدمه‌ای بر شعار دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر انتخاب اول داوطلبان در سال ۱۴۰۴ باشد.


جشنواره دانش‌آموزی سینا با کمک دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد


الناز فطیر‌خورانی دبیر علمی جشنواره بین‌المللی پروژه‌های دانش‌آموزی سینا در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: این جشنواره با کمک دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفت و در طول سه روز برگزاری جشنواره، در کنار یکدیگر لذت بردیم. دانش‌آموزان از تمام مقاطع تحصیلی در این جشنواره شرکت کردند و تلاش‌های یک‌ساله خودشان را به نمایش گذاشتند.


مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی پروژه‌های دانش‌آموزی سینا

وی خاطرنشان کرد: جشنواره دانش‌آموزی سینا با هدف گسترش تحقیق و پژوهش، رشد خلاقیت و کشف استعدادهای دانش‌آموزان برگزار شده است.


فطیرخورانی در پایان تصریح کرد: امیدوارم جشنواره سینا گامی در جهت کشف و رشد استعداد دانش‌آموزان کشور باشد.


همراهی دانشگاه آزاد اسلامی  از دوران ابتدایی تا دکتری


دکتر محمدمهدی طهرانچی در آیین اختتامیه این جشنواره با اشاره به برگزاری جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی سینا در واحد علوم و تحقیقات اشاره و تصریح کرد: دانش‌آموزان با شرکت در اینگونه جشنواره‌ها لذت واقعی پژوهش و تحقیق را درک می‌کنند و به انجام پروژه‌های تحقیقاتی بیشتر و بهتر علاقه‌مند می‌شوند.


مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی پروژه‌های دانش‌آموزی سینا

دکتر طهرانچی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از دوران ابتدایی تا مقطع دکتری همراه کودکان، نوجوانان، جوانان و پژوهشگران است. این شعار همیشگی این دانشگاه است و در راستای آن گام بر می‌دارد.


شناسایی دانش‌آموزان نخبه و استعدادهای برتر و هدایت ایده‌های دانش‌آموزان به سوی دانشگاه از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره بود. برگزاری جشنواره بین‌المللی سینا با همکاری جامعه دانشگاهی و دانش‌آموزی تجربه‌های ارزنده‌ای برای دانش‌آموزان به‌ دنبال خواهد داشت و ظرفیت‌های واحد علوم و تحقیقات را برای دانش‌آموزان آشکار خواهد شد.


گفتنی است جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی سینا از 29 تا 31 فروردین سال جاری با مشارکت واحد علوم و تحقیقات برگزار شد. دانشگاه آزاد اسلامی برای تحقق شعار 1404 و با هدف ایجاد ارتباط سازنده مدرسه و دانشگاه در این جشنواره نقش بسیار مهمی ایفا کرد.


مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی پروژه‌های دانش‌آموزی سینا

جشنواره سینا برای دیده شدن دانش‌آموزان با استعداد و پژوهشگر در سطح کشور می‌تواند به‌عنوان یک دریچه‌ پیشرفت عمل کند. تقدیر و تجلیل از دانش‌آموزان ساعی و فعال در حوزه پژوهش تأثیر بسزایی بر عملکرد آتی آن‌ها خواهد داشت.


حضور دانش‌آموزان در جشنواره‌های پژوهشی و ارائه ایده‌ها و پروژه‌های خود، موجب آشنایی آن‌ها با تخصص‌ها و رشته‌های علمی شده و می‌تواند در زمینه انتخاب رشته بسیار مؤثر عمل کند. هدایت صحیح دانش‌آموزان به رشته‌های متناسب با استعداد و علایق آن‌ها در چنین جشنواره‌هایی مسجل می‌شود.


انتهای پیام/4107/4116/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته