دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 فروردين 1398 - 11:29
مهدی‌پور:

دانشجویان باید در حل مسائل کشور راهکار بدهند

دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: دانشجویان در حل مسائل کشور و تحلیل مسائل بین‌المللی باید راهکار بدهند.
کد خبر : 374632
636768643433305569_md.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا, صبح امروز سی‌امین دوره همایش سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با عنوان «جوان پیشرو در تمدن سازی» در هتل فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آغاز شد.


در ابتدای این نشست محمدامین مهدی‌پور با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: در سی‌امین سالگرد تشکیل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، 30مین نشست سیاسی این اتحادیه برگزار شده است.


دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان خاطرنشان کرد: در این همایش آخرین تحولات سیاسی کشور بررسی می‌شود. در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، فصل جدید تمدن‌سازی آغازشده است لذا باید به نقش جوانان در ایجاد این تمدن پرداخته شود.


وی افزود: دانشجویان در حل مسائل کشور و تحلیل مسائل بین‌المللی باید راهکار بدهند.


مهدی پور تصریح کرد: دانشجویان در فضای نخبگانی به این مسئله باید دقت کنند و جوان‌ها باید آینده صنعت و مدیریت‌های کلان جامعه را در دست بگیرند.


دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان کشور گفت: جنبش دانشجویی کشور صرفاً یک جنبش نقاد نیست بلکه باید نسبت به مسائل، ریزبینانه نظر داده و در مسائل داخلی و بین‌المللی راه‌حل‌هایی با قابلیت اجرایی ارائه ‌دهند.


وی ادامه داد: یک روز وظیفه جنبش دانشجویی مبارزه با امپریالیسم جهانی، مبارزه با طاغوت داخلی، حفظ و صیانت از انقلاب اسلامی بود اما امروز لازمه آن ایجاد یک جنبش مدیریتی جوان در کشور است، جوانانی که برای مسائل مختلف کشور راه‌حل و تدبیر داشته باشد.


مهدی‌پور افزود: یکی از دغدغه‌های اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان پرورش نیروی نخبه مؤمن و انقلابی صاحب‌نظر در تمام نقاط کشور است، نیروی جوان انقلابی که بتواند در مسائل مختلف داخلی و بین‌المللی راهکار ارائه دهد.


دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان کشور گفت: هم می‌توانیم انتقاد کنیم و نگاه نقادانه و موشکافانه داشته باشیم و شعار جوان‌گرایی را سر دهیم اما اگر در آینده‌ای نزدیک مدیریت کشور را در دست بگیریم آیا راهکاری برای اداره کشور داریم.


وی افزود: در سطح دفاتر و دانشگاه‌ها دغدغه‌مان بیشتر از انتقاد باید حل مسائل باشد رهبر معظم انقلاب جوان انقلابی را تنها امید آینده کشور و تنها راهکار حل مشکلات کشور می‌داند.


مهدی‌پور تصریح کرد: می‌گوییم گذشتگان چرا فلان کار را انجام دادند و این افراد را به ورطه نقد می‌کشیم ولی آیندگان همین نگاه نقادانه را به ما خواهند داشت.


دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان کشور افزود: فرصت چندساله تحصیل در دانشگاه را نباید از دست داد باید دانشجوی مؤمن انقلابی در مسیر آینده‌سازی انقلاب و تمدن نوین جهانی قدم بردارد نوگرایی و اصلاح ساختار سیاسی کشور از مهم‌ترین مسائلی است که جوان مؤمن انقلابی باید بر عهده بگیرد این مورد مؤکداً موردنظر رهبر انقلاب است.


وی خاطرنشان کرد: شهید بهشتی قبل از انقلاب و در دوران حکومت طاغوت فرمود کشوری که در آن گروه‌ها و احزاب وجود نداشته باشند گروه‌هایی شکل می‌گیرند که آینده سیاسی کشور را بر عهده خواهند گرفت این مسئله امروز هم نمود دارد این‌که آن‌قدر فضا ازلحاظ کمیتی متراکم شده و تعداد جنبش‌ها، احزاب، پویش‌ها و سایر تشکل‌ها باعث می‌شود که کیفیت این موارد پایین بیاید.


مهدی‌پور تصریح کرد: یکی از اشتباهاتی که در این چند سال صورت گرفت تعددگرایی در برخی موارد مانند احداث دانشگاه‌ها و بانک‌ها به‌صورت متعدد بوده است.


دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان کشور در ادامه افزود: امروز حدود هفتاد دانشگاه در آستانه تعطیلی هستند و برخی از بانک‌ها هم به همین مورد گرفتار شده‌اند. تعددگرایی در احزاب و پافشاری بر ایجاد سیصد و شصت حزب موجب ناکارآمدی و ایجاد مشکلات فراوان شده است.


وی در پایان بیان کرد: به‌طورکلی تعدد موجب ناکارآمدی می‌شود سیاستی که برخی از احزاب و تشکل‌های دانشجویی هم دنبال می‌کنند لذا این مسئله نیاز به یک همفکری دارد.


انتهای پیام/۴۱۰۸/۴۱۲۶/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته