دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 فروردين 1398 - 11:28
نبوی در گفتگو با آنا:

قدم‌های فراوانی در شناخت آرمان مهدوی برداشته شده است

مدیر مؤسسه پژوهشی فرهنگی تمدن و توسعه اسلامی گفت: در شناخت آرمان مهدوی از ابتدای انقلاب قدم‌های فراوانی برداشتیم ولی در پیدا کردن مسیر عمل موفق نبودیم.
کد خبر : 374308
636909289199639759_md.jpg

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عباس نبوی در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در مورد نزدیک شدن به آرمان جامعه مهدوی در 40 سالگی انقلاب گفت: در شناخت آرمان مهدوی از ابتدای انقلاب قدم‌های فراوان و بزرگی برداشتیم ولی در پیدا کردن مسیر عمل موفق نبودیم.


مدیر مؤسسه پژوهشی فرهنگی تمدن و توسعه اسلامی خاطرنشان کرد: تبدیل گفتمان مهدویت به جریان حرکت، کار بسیار دشواری است و باید بتواند ریشه‌ها و پایه‌های حرکت طولانی و پایدار را پیدا کند.


استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: نسل اول تا چهارم انقلاب باید بتوانند مبانی و مبادی را دست به دست و در عمل محقق کنند و از این جهت نیز مشکلات زیادی داشتیم.


وی افزود: وقتی گفتمان می‌خواهد به حرکت اجتماعی تبدیل شود، یعنی اینکه هر قدمی از انکشاف علمی تبدیل به نوعی حرکت عملی و واقعی خواهد شد. بزرگ‌ترین مشکلات‌مان این است که نمی‌توانیم متناسب با مقداری که در فضای تعلیم، تربیت و رشد حوزه و دانشگاه برای‌مان هزینه می‌شود، آثار و نتایج مثبتی را در عمل نشان بدهیم.


نبوی در پایان تصریح کرد: قبلاً دانشگاه‌ها برخورداری‌های ضعیف‌تری داشتند اما الان حوزه و دانشگاه برخورداری بسیار بالایی دارند به همان اندازه که این برخورداری‌ها ارتقا می‌یابند نمی‌توانیم کلی پول خرج کنیم و بعد افرادی تربیت یابند که با صرف این پول‌ها به مردم بگویند دنبال مال دنیا نباشید؛ بنابراین این مسائل ما را به سمت دوگانگی و تناقض می‌کشاند.


انتهای پیام/4107/4126/


انتهای پیام/

برچسب ها: مهدویت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته