دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 فروردين 1398 - 02:10
26 فروردین؛

هم‌اندیشی مهدویت و چالش‎ها در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار می‌شود

دبیر اجرایی هم‌اندیشی مهدویت و چالش‌ها گفت: نشست هم‌اندیشی مهدویت و چالشها 26 فروردین در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار می‌شود.
کد خبر : 373241
3a07c243-3894-4b4d-8508-ffe9012f4c21.jpg

حافظ شجاعی در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، گفت: جلسه هم‌اندیشی مهدویت و چالش‌ها ذیل همایش بین‌المللی دکترین مهدویت برگزار می‌شود.


این جلسه هم‌اندیشی دوشنبه 26 فروردین از ساعت 10:30 در دانشگاه امام صادق(ع) و همایش بین‌المللی مهدویت پنج‌شنبه 29 فروردین در قم برگزار می‌شود.



دبیر اجرایی هم‌اندیشی مهدویت و چالش‌ها گفت: به‌دلیل این‌که دانشگاه امام صادق(ع) یکی از مشارکت‌کننده‌های همایش بین‌المللی دکترین مهدویت است، لذا هم‌اندیشی در روز دوشنبه با عنوان پیش‌اجلاسیه یا پیش‌رویداد برگزار می‌کنیم.


وی خاطرنشان کرد: همایش امسال به موضوع مهدویت و چالش‌ها اختصاص دارد. چالش‌ها در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی تعریف شده ولی در پنل‌های سه‌گانه  به صورت مجزا مورد بررسی قرار می‌گیرد.


شجاعی تصریح کرد: پنل اول همایش به بحث مهدویت و چالش‌های نظری و معرفتی مربوط است که در آن به بررسی موضوعات مربوط به نظریه‌پردازی در حوزه مهدویت پرداخته می‌شود.


دبیر اجرایی هم‌اندیشی مهدویت و چالش‌ها افزود: پنل دوم این نشست، در بحث چالش‌های راهبردی در حوزه سیاست‌گذاری و بررسی و نقد عملکرد نظام در چهار دهه در حوزه سیاست‌گذاری امر مهدوی و ارائه دکترین‌های سیاستی و الگوهای سیاستی مطلوب است و از افراد صاحب‌نظر در حوزه سیاست‌گذاری همچون علی‌اصغر پورعزت و مهدی ذوالفقارزاده از اساتید دانشگاه تهران و غلامرضا گودرزی و علیرضا افضلی از اساتید دانشگاه امام صادق(ع) و همچنین فاتح‌زاده از گروه سیاست‌گذاری علم و فناوری دانشگاه شریف دعوت به‌عمل آوردیم.


وی خاطرنشان کرد: موضوع پنل سوم، مهدویت و چالش‌های رسانه‌ای و فرهنگی است، و نیز به حوزه تخصصی مطالعات فرهنگی تشیع مربوط است. همچنین در این پنل بحث انگاره‌های مهدوی در جامعه ایران، تلقی مردم نسبت به این موضوع که حوزه‌اش مربوط می‌شود به مطالعات فرهنگی و رویکردش به‌نوعی پدیدارشناختی است، بررسی می‌شود.


شجاعی افزود: در این پنل از اساتیدی همچون جبار رحمانی، محسن صبوریان و علی جعفری دعوت به‌عمل آوردیم. علی جعفری از اساتید صاحب‌نظر در حوزه مهدویت است و در کتاب خود با عنوان «آیین‌های تلویزیونی و بازنمایی حزن و فرح مذهبی» در موضوع حزن مذهبی به بحث عاشورا و در موضوع فرح مذهبی به بحث نیمه شعبان پرداخته است لذا از وی در این هم‌اندیشی دعوت کردیم.


دبیر اجرایی هم‌اندیشی مهدویت و چالش‌ها در پایان افزود: در این دوره، ما سعی کردیم از منظرهای جدیدی به موضوع مهدویت بپردازیم، لذا از دانشگاهیانی که در حوزه علوم اجتماعی، راهبردی و سیاست‌گذاری صاحب‌نظر هستند، دعوت به‌عمل آوردیم. می‌توان از رویکردهای مختلفی بهره برد که سایر اصحاب علوم اجتماعی و علوم انسانی را هم درگیر با موضوع مهدویت کنیم، لذا سعی کردیم از افراد دانشگاهی متخصص در مطالعات اجتماعی دعوت کنیم.


انتهای پیام/4122/


انتهای پیام/

برچسب ها: مهدویت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته