دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دلخوش:

مجلس برنامه‌ریزی‌های لازم را برای توسعه گردشگری انجام می‌دهد

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ما به عنوان نماینده مجلس در خصوص صنعت گردشگری وظیفه داریم برنامه‌ریزی‌‌های لازم را انجام دهیم.
کد خبر : 367204

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سید کاظم دلخوش  صبح امروز در مراسم اختتامیه سیزدهمین دوره طرح ملی ایران مرز پر گهر که در دانشکده علوم دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن تشکر از زحمات جهاد دانشگاهی در توسعه زیرساخت کشور اظهار کرد: در کمیسیون اقتصادی مجلس، فراکسیون گردشگری مجلس را راه اندازی کرده‌ایم و ما به عنوان نماینده مجلس در خصوص صنعت گردشگری وظیفه داریم برنامه‌ریزی‌‌های لازم را انجام دهیم.


وی افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص بازبینی اصل ۴۴ قانون اساسی، امروزه قوانین مهمی در خصوص حضور بخش خصوصی در بخش‌های مختلف صنعت و اقتصاد پیش‌بینی کرده‌ایم‌.


این نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: متاسفانه وابستگی کشور ما به نفت شدید است و علی رغم وجود سند بیست ساله ‌ای که مقام معظم رهبری پیش‌بینی کردند، نتوانستیم سالانه سهم نفت ۵ درصدی را کم و به دیگر صنعت‌ها تزریق کنیم.


دلخوش با بیان اینکه بودجه کشور با 15 سال گذشته متفاوت است، تصریح کرد: در گذشته 40 میلیارد تومان بودجه کل کشور بود اما اکنون فقط 300 هزار میلیارد برای حقوق و دستمزدها هزینه می‌کنیم.


وی افزود: کشور ما با سایر کشورها در حوزه گردشگری متفاوت است زیرا ما چهار فصل سال جنگل، دریا و جاذبه‌های گردشگری را داریم؛ ما توانستیم تاکنون گردشگران داخلی و خارجی را تفکیک کنیم.


دلخوش ادامه داد: به‌طور مثال 85 درصد مردم گیلان، تالاب انزلی یکی از جاذبه‌های گردشگری این منطقه را نمی‌شناسند و بسیاری از جنگل‌ها به‌جای صنعت گردشگری برای قاچاق چوب استفاده می‌کنند. همین امر موجب شده است با کوچک‌ترین بارانی سیل در آن منطقه ایجاد شود.


این نماینده مجلس ادامه داد: بسیاری از همسایگان کشورهای عربی و سایر کشورها به‌‍دلیل ارزان‌تر بودن اقلام به ایران سفر می‌کنند و این موضوع را نمی‌توانیم به حساب صنعت گردشگری بگذاریم. همچنین صنعت گردشگری در ایران، بودجه مورد نیاز خود را ندارد و خلأهایی در این زمینه نیز وجود دارد اما با وجود مشکلات، ما این امکان را داریم که در امر قانون‌گذاری به فعالان صنعت گردشگری کمک کنیم تنها کافی است آن‌ها به ما بگویند که به چه امکاناتی نیاز دارند و چه موانعی بر سر راه خود دارند.


وی تصریح کرد: ما می‌توانیم در امر اختصاص تسهیلات، بودجه و اعتبارات به فعالان صنعت گردشگری کمک کنیم. همچنین یکی از وظایف صندوق توسعه ملی نیز به این حوزه اختصاص دارد.


انتهای پیام/4107/4084/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته