دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 اسفند 1397 - 11:36
طباطبایی:

تحول در پژوهش نیازمند فرایند اقتصادی مناسب است

رئیس مركز حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تحول در پژوهش نیازمند فرایند اقتصادی مناسب است و پژوهشگر باید از نظر مالی تأمین شود.
کد خبر : 367174

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سید حسین طباطبایی اصل صبح امروز در گردهمایی سراسری روسای مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی، با حضور بابک نگاهداری، رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در سالن اجتماعات هتل فرهیختگان با اشاره به پیوند علم و عمل در دانشگاه گفت: مادامی‌که بین عرصه علم و عمل، دانشگاه و زندگی، پیوند موفقی ایجاد نشود، نمی‌توان عملکرد دانشگاه را مثبت ارزیابی کرد.


رئیس مركز حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: باید در حوزه زندگی مردم و حوزه تحقیق و پژوهش دانشگاهی، تحول ایجاد کنیم. تحول در پژوهش نیازمند فرایند اقتصادی مناسب است و پژوهشگر باید از نظر مالی تأمین شود.


طباطبایی تصریح کرد: پژوهشگر باید اطمینان حاصل کند وقتی‌که عمر و جوانی خود را در حوزه پژوهش صرف می‌کند، باید دغدغه مالی نداشته باشد.


وی افزود: به‌عنوان مدیر حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام می‌کنم ماهیت خود را از مجموعه‌ای که بخواهد ترمز بقیه را بکشد، تغییر داده‌ایم و الان از شما پژوهشگران حمایت و به شما کمک می‌کنیم.


طباطبایی ادامه داد: اداره‌ای برای ثبت مالکیت معنوی آثار پژوهشی تعریف کرده‌ایم. پژوهشگران و روسای مراکز تحقیقاتی به ما کمک کنند تا این کار انجام‌نشده در دانشگاه آزاد اسلامی، انجام شود.


وی خاطرنشان کرد: به این نتیجه رسیدیم دانشگاه آزاد اسلامی باوجود هزاران استاد، دانشمند و دانشجو ظرفیت زیادی دارد و ما آماده ارائه هرگونه کمکی هستیم.


طباطبایی در ادامه گفت: سعی داریم موانع را از پیش پای شما برداریم و درعین‌حال مقابل هرگونه فسادی را بگیریم.


رئیس مركز حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تحول ساختار حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر ارتقای دفتر حقوقی به مركز حقوقی و صیانت از اموال دانشگاه بیان كرد: بخشی از مطالعات و اقدامات مركز حقوقی دانشگاه مربوط به مراكز تحقیقاتی است كه صیانت از سرمایه‌های معنوی و مالکیت‌های غیرمعهود جزئی از آن به شمار می‌رود.


طباطبایی با دعوت از رؤسای مراكز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی برای طرح مشكلات و موانع مراكز، اظهار كرد: نیازمندی‌ها را به مركز حقوقی ارائه داده شوند تا در راستای همیاری و هم‌افزایی اقدام‌های لازم انجام بگیرد.


وی ادامه داد: در تسهیل و اصلاح آیین‌نامه‌ها و چابک سازی آن‌ها اهتمام ویژه‌ای به وجود آمده است و باید رؤسای مراكز تحقیقاتی نیازمندی‌ها را انتقال داده و در اصلاح آیین‌نامه همیاری داشته باشند.


طباطبایی در پایان با اشاره به دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه كشور خاطرنشان كرد: دانشگاه آزاد اسلامی باید الگو و محرك شاخص‌های علمی و اقتصادی كشور باشد.


انتهای پیام/4107/4116/


انتهای پیام/

برچسب ها: پژوهشگر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته