دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 اسفند 1397 - 15:42
روحانی‌اصفهانی تصریح کرد:

تعامل صاحبان ایده و سرمایه در جشنواره مخترعین دانشگاه آزاد اسلامی

دبیر اجرایی هفتمین جشنواره مخترعان،‌ مبتکران و نوآوران گفت: ارتباط بدون واسطه صاحبان ایده و سرمایه از اهداف جشنواره مخترعان،‌ مبتکران و نوآوران به‌شمار می‌رود.
کد خبر : 365349
r_1_181120203236.jpg

احسان روحانی‌اصفهانی در گفتگو با خبرنگاه حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، شناسایی مخترعان، زمینه‌سازی ایجاد فضای ایده‌پروری بین نخبگان و ایجاد تعامل بین فناوران و صاحبان سرمایه را اهداف کلان هفتمین جشنواره مخترعان،‌ مبتکران و نوآوران دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد و گفت: ایجاد تعامل بین صاحبان ایده و صاحبان سرمایه مهم‌ترین رویکرد جشنواره است.


دبیر اجرایی هفتمین جشنواره مخترعان،‌مبتکران و نوآوران دانشگاه آزاد اسلامی،‌ادامه داد: آثار و نمونه محصولات از ماه‌ها پیش به دبیرخانه جشنواره فرستاده شده و درصورت پذیرش در مرحله اولیه داوری، صاحبان آثار باید برای حضور و دفاع از اثر مربوطه به چرخه اصلی و نهایی داوری وارد می‌شدند.


روحانی‌اصفهانی درخصوص نحوه داوری آثار بیان کرد: در مرحله نهایی ارزیابی آثار و نمونه محصولات،‌ دو داور تخصصی در حوزه مربوطه و یک داور متخصص حوزه کسب‌و‌کار برای ارزیابی قابلیت تجاری‌سازی نمونه محصولات درنظر گرفته شده بود. صاحبان محصولات در صورت ارائه مؤفق و پاسخ به سؤالات دوران فرصت حضور در نمایشگاه جانبی جشنواره را به‌دست خواهند آورد.


وی با اشاره به استقبال مطلوب مخترعین و محققین دانشگاه آزاد اسلامی از هفتمین جشنواره مخترعان،‌ مبتکران و نوآوران، اظهار کرد: بیش از 180 اثر و نمونه محصول به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد 140 محصول در مرحله اولیه پذیرش شدند.


دبیر اجرایی هفتمین جشنواره مخترعان،‌ مبتکران و نوآوران دانشگاه آزاد اسلامی درباره کارگاه‌ها و رویدادهای جانبی جشنواره افزود: در حاشیه این جشنواره ۶ کارگاه آموزشی با عنوان‌های آشنایی با حقوق مالکیت فکری و قوانین ثبت اختراع، جستجو و تحلیل پتنت، شکار فرصت‌های تجاری‌سازی و بازاریابی پتنت و فناوری، ایده‌پردازی و تکنیک‌های خلاقیت، آشنایی با شرکت‌های دانش‌بنیان و قوانین آن، روش‌های اعتبارسنجی ایده‌ها و ارزش‌گذاری اختراعات برگزار می‌شود.


روحانی‌اصفهانی از برگزاری سه رویداد کسب و کار خبر داد و گفت: رویداد «فرصت پرواز»، «رویداد مات» و رویداد «تجربه در مسیر» از دیگر بخش‌های جنبی این جشنواره است که شرکت در این کارگاه‌ها و رویدادها علاوه بر افراد پذیرفته شده در جشنواره برای سایر افراد نیز امکان‌پذیر است.


وی ادامه داد: از صندوق‌های سرمایه‌گذار خطرپذیر دعوت به‌عمل آمده تا با حضور در جشنواره و ایجاد ارتباط و تعامل با صاحبان ایده‌ در رونق رویدادهای کسب و کار مشارکت داشته باشند. ارتباط بدون واسطه صاحبان ایده و سرمایه از اهداف جشنواره به‌شمار می‌رود.


دبیر اجرایی هفتمین جشنواره مخترعان،‌ مبتکران و نوآوران دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: رویداد «تجربه در مسیر» با حضور یوسف قاضی‌عسگر مدیرعامل بیسکوئیت فرخنده و امیر بویرحسنی عضو هیئت علمی گروه صنایع دانشکده فنی مهندسی با بررسی رمزهای مؤفقیت در تولید و تجارت  برگزار خواهد شد.


روحانی‌اصفهانی در پایان بیان کرد: «رویداد مات» با بررسی تجربیات شکست در حوزه کسب و کار را مورد تحلیل و بررسی قرار  داده و چگونگی تبدیل چالش‌‌ها به فرصت‌ها را تبیین می‌کند. این رویداد با حضور سید مسعود رجایی عضو انجمن کارفرمایان برگزار می‌شود.


گفتنی است هفتمین جشنواره مخترعان،‌ مبتکران و نوآوران دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد با حضور جمعی از نخبگان و انديشمندان دانشگاه و صنعت از سه‌شنبه ۱۴‌ اسفند تا پنج‌شنبه ۱۶ اسفند سال جاری در مجموعه فرهنگی شهید حججی برگزار می‌شود.


انتهای پیام/4116/ 4007/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته