دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 اسفند 1397 - 06:00
سیدمحمد حسینی در گفتگو با آنا:

استادان دانشگاه پشتوانه جنبش دانشجویی در تحقق اهداف انقلاب باشند

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: استادان دانشگاه می‌توانند پشتوانه فکری خوبی برای دانشجویان در جنبش دانشجویی باشند و همکاری این دو قشر ضروری است.
کد خبر : 364953
BQ4K0939.jpg

سید محمد حسینی در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به برگزاری مجمع فوق‌العاده و عمومی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی و انتخاب اعضای شورای مرکزی این تشکل استادان دانشگاه، گفت: استادان دانشگاه و اعضای هیئت‌علمی از گروه‌های مرجع در جامعه محسوب می‌شوند و مورد اعتماد غالب مردم هستند. استادان دانشگاه، هم در دانشگاه در تربیت و تعلم دانشجویان نقش‌آفرین بوده و هم در جامعه تأثیرگذار هستند؛ از همین جهت نیازمند یک تشکلی هستیم که بتواند اعضا را ساماندهی کرده، اولویت‌ها را مشخص کند و موجب هم‌افزایی و هم‌اندیشی در بین این قشر از جامعه شود.


وی در ادامه افزود: کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با اهدافی که بیان شد، تشکیل شده و در مواقع سرنوشت‌ساز ازجمله انتخابات به‌دنبال ایفای نقش مؤثر در جامعه است؛ ایفای نقش مؤثر در انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری از مهم‌ترین برنامه‌های این کانون در دوره جدید فعالیت این کانون است.


این عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی بیان کرد: همچنین استادان دانشگاه در تبیین «گام دوم انقلاب» نیز وارد عمل شدند؛ بیانیه تحلیلی این کانون پیرامون «گام دوم انقلاب» به‌زودی منتشر خواهد شد که این بیانیه، آمادگی استادان دانشگاه‌های سراسر کشور برای اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری که در بیانیه «گام دوم» ذکر شده است را نشان می‌دهد.


حسینی تصریح کرد: جنبش استادی به‌ نسبت جنبش دانشجویی کمتر مطرح بوده است؛ دانشجویان به‌دلیل انگیزه و فعالیتی که دارند، تأثیرات خاصی در سطح جامعه و افکار عمومی باقی می‌گذارند. استادان نیز می‌توانند پشتوانه فکری خوبی برای دانشجویان در جنبش دانشجویی باشند و همکاری این دو قشر برای تحقق برنامه‌های چهل سال دوم انقلاب اسلامی ضروری است.


وی ادامه داد: در کانون دانشگاهیان ایران اسلامی به‌‌‌دنبال این هستیم که از ظرفیت اجتماع استادان دانشگاه که ایجاد شده است، در راستای حل مسائل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و فکری کشور استفاده شود.


وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد:مقام معظم رهبری  نگاه ارزشمندی  به جوانان و آینده کشور دارند و  تمدن‌سازی اسلامی و اجرای بیانیه «گام دوم انقلاب» را از این قشر مطالبه کردند. از این جهت، انجام کار گروهی و ارتباط با قشر دانشجو و جوان می‌تواند بسیار مفید و تأثیرگذار باشد.



دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی اشاره کرد: بعضی از اعضای کانون دانشگاهیان ایران اسلامی از نمایندگان فعلی و ادوار مجلس شورای اسلامی هستند؛ همچنین تعدادی از وزیران دولت‌های گذشته نیز در این کانون حضور دارند. بهره‌گیری از این ظرفیت به‌همراه وجود شوراهای 13 نفره کانون در همه استان‌ها، ظرفیت مناسبی را فراهم کرده است تا بتوانیم در راستای حفظ اصول انقلاب اسلامی و تحقق آرمان‌های آن گام برداریم.


حسینی با اشاره به برگزاری مجمع فوق‌العاده و عمومی این کانون گفت: با توجه به الزامات وزارت کشور، اساسنامه کانون دانشگاهیان ایران اسلامی اصلاح شد و اعضای  جدید شورای مرکزی این تشکل انتخاب شدند. بر اساس نظر اعضای مجمع عمومی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی، تعداد اعضای شورای مرکزی به 21 نفر افزایش پیدا کرد.


انتهای پیام/4115/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته