دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
ایزدهی:

انقلاب اسلامی باید مبانی و نظریه‌های خود را ارائه کند

رئیس پژوهشکده نظام‌های اسلامی گفت: اگر انقلاب اسلامی می‌خواهد در جهان به‌مثابه یک الگو شناخته شود، باید مبانی و نظریه‌های انقلاب اسلامی را ارائه کند.
کد خبر : 361384
_MID0633.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام سیدسجاد ایزدهی در نشست خبری رونمایی از ۴۰ کتاب انقلاب اسلامی که بعد از ظهر امروز در ساختمان رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری تحت عنوان گام دوم، گفت: نیل به سمت آموزه‌های اسلامی و تمدن سازی اسلامی از توصیه‌های رهبر فرزانه انقلاب در این بیانیه است.


رئیس پژوهشکده نظام‌های اسلامی تصریح کرد: مواجهه انقلاب در غرب با افراد نبوده، بلکه مواجهه اندیشه‌ای است. توسعه و حتی سلطه گری غرب مدیون علوم انسانی غرب است. اگر غرب یک تمدن ایجاد کرده که توانسته بر همه کشورها سیطره پیدا کند مرهون علوم انسانی بوده که در غرب تولید و تبدیل به نرم‌افزار اداری جامعه شده است.


ایزدهی عنوان کرد: اگر انقلاب اسلامی می‌خواهد در جهان به‌عنوان یک نظام مبتنی بر عقاید شیعه و به‌مثابه یک الگو شناخته شود، باید مبانی و نظریه‌های انقلاب اسلامی را ارائه کند.


وی با اشاره به فعالیت‌های پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در حوزه علوم انسانی اظهار کرد: فارغ از مجموعه عظیم دانشگاه آزاد اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه نیز خلأهای موجود را در محتواسازی علوم انسانی احساس کرده و با تبدیل فرایندهای علوم انسانی به نرم‌افزار و تطبیق آن با نیازهای جامعه اقدام کرده است.


رئیس پژوهشکده نظام‌های اسلامی در تکمیل سخنان خود تصریح کرد: پژوهشگاه در درجه نخست به تولید محتوای علوم انسانی در گروه‌های کلام، فلسفه، قرآن و معرفت پرداخته است و در سطوح کلان نیز محتواسازی تحت عناوین اخلاق، سیاست و غرب‌شناسی به‌صورت تخصصی پیگیری شده است. مرکز پژوهش‌های جوان و کانون اندیشه جوان نیز با هدف ایجاد یک سنگر دفاعی از آموزه‌های انقلابی و اسلامی تشکیل شده است.


ایزدهی درباره افتخارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی سخن به‌میان آورد و ادامه داد: پژوهشگاه از سال 1373 فعالیت خود را شروع کرده است که در طول دوران فعالیت تقریباً همه‌ساله از طرف ارگان‌های پژوهشی و جشنواره‌هایی همچون فارابی و مجامع حوزوی مورد تقدیر قرار گرفته است.


وی توضیح داد: بخش دانشنامه‌نگاری در جهت فراگیر کردن رویکردهای پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تشکیل شده است. بعد از 25 سال فعالیت، یک هم‌گرایی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی شایسته نظام جمهوری اسلامی فراهم شده است و باید در نتیجه این هم‌گرایی محصولی درخور شأن نظام برای جوابگویی به پرسش‌های جوانان و جامعه تولید شود.


رئیس پژوهشکده نظام‌های اسلامی با اشاره به بازنمایی و رونمایی از 40 اثر فاخر در حوزه مطالعات انقلاب اسلامی تصریح کرد: براساس چهار نهاد تعبیه شده در تشکیل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، کتاب‌هایی که نمود بیشتری داشته‌اند به‌عنوان گام اول در تاریخ 30 بهمن سال جاری رونمایی و بازنمایی خواهد شد. از این 40 عنوان کتاب، هفت عنوان متعلق به کانون اندیشه جوان، دو عنوان کتاب متعلق به گروه ادبیات اندیشه‌ای، 14 عنوان متعلق به گروه مطالعات انقلاب اسلامی، 9 عنوان متعلق به مؤسسه دانش و اندیشه معاصر و هفت عنوان منظومه فکری متعلق به گروه سیاست پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است.


ایزدهی در پایان خاطرنشان کرد: رونمایی و بازنمایی از 40 اثر حوزه مطالعات انقلاب اسلامی، گام اول همکاری‌های دانشگاه آزاد اسلامی و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است و گام‌های بعدی نیز در راه است.


انتهای پیام/4116/ 4007/


انتهای پیام/4060


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته