دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 بهمن 1397 - 09:56
مسئول بسیج دانشگاه رازی:

تصویب لوایح FATF و پالرمو هیچ دستاوردی برای کشور نخواهد داشت

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت:طرفداران و حامیان FAFT و پالرمو در کشور پاسخ بدهند که با تصویب این لوایح، چند درصد از مشکلات کشور برطرف خواهد شد.
کد خبر : 361026
Untitled.png

طارق کعب در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در خصوص معایب پیوستن به FATF گفت: تصویب لوایح FATF، تضمین می‌خواهد و اگر آقای ظریف و افراد دیگری که موافق تصویب و اجرایی شدن این طرح‌اند، تضمین بدهند این لوایح مسائل و مشکلات ما را حل می‌کند و شرایط ما را بحرانی‌تر نخواهد کرد، کفایت می‌کند.


دبیر تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کرمانشاه تصریح کرد:‌ با اصل مذاکره و ارتباط گرفتن با کشورهای جهان به‌جز آمریکا، مشکلی نداریم؛ اما نحوه مذاکره بسیار حائز اهمیت است. یک حالت از مذاکره، ملتمسانه و متضرعانه است که به‌هیچ‌وجه موردقبول ما نیست و حالت قابل‌قبول، مذاکره دست بالا به پایین است.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: سابقه هر دو نوع مذاکره وجود داشته است و نتایج حاصل از هر دو نوع هم مشاهده می‌گردد؛ با تصویب لوایح FATF و پالرمو علی‌رغم برخورد ملتمسانه بعضی مسئولین و دادن امتیاز به تیم مقابل یا حتی دشمن‌، هیچ دستاوردی عاید ما نخواهد شد.


وی خاطرنشان کرد: طرفداران و حامیان FAFT و پالرمو در کشور پاسخ بدهند که با تصویب این لوایح، چند درصد از مشکلات کشور برطرف خواهد شد.


کعب در ادامه بیان کرد: اخیراً هم افرادی همچون معاون اول رئیس‌جمهور به مقام معظم رهبری در این خصوص نامه نوشتند، کما اینکه نظر رهبری هم در خصوص قوانین خارجی خیلی صریح بود و تصمیم‌گیری را بر عهده مجلس گذاشتند یعنی وقتی ما یک مجلسی داریم، چه لزومی دارد برای مبارزه با پول‌شویی و مبارزه با تأمین مالی تروریسم  برویم متمسک قوانین خارجی بشویم.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: مردم با شرکت در راهپیمایی 22 بهمن ثابت کردند که با تمام سختی‌ها و مشکلات، پای این نظام هستند. مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها وجود دارد اما تصمیم مسئولان نباید برخلاف خواسته مردم باشد. به‌نظر من حضور مردم به‌این‌معناست که ما مقاوم هستیم و باید مقاومت بکنیم که این بزرگ‌ترین آورده انقلاب اسلامی است. لذا مسئولان به توان‌های داخلی اعتماد کنند نه اینکه چشمشان به دست‌های دشمن و دست‌های غربی باشد که نهایتاً هیچ‌چیزی هم از آن‌ها عاید نخواهد شد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته