دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آبان 1396 - 10:26
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه رازی در گفت‌وگو با آنا:

چادر، پتو و لباس گرم نیاز امروز زلزله‌زدگان/ کمک‌رسانی ضعیف نهادهای دولتی

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه رازی با تاکید برنیاز مبرم مردم آسیب دیده‌ به چادر و پتو اعلام کرد: هوا بسیار سرد است و هنوز کمک‌ها به برخی روستاها نرسیده‌است.
کد خبر : 232157

طارق کعب در گفت‌وگو با گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره وضعیت مردم آسیب‌دیده زلزله و کمبودهای منطقه اظهار داشت: «امروز مشاهده کردم مردم در مسیر راه‌‌ها نوشته‌هایی نصب کرده‌اند "چادر، لباس گرم و پتو بدهید". نیاز شدید چادر و پتو احساس می‌شود، گروه‌های مردمی به خوبی کمک کردند، شهر پوشش داده شده است ولی هنوز کافی نیست و روستاها نیازمند چادر هستند.»


او افزود: «شب‌ها هوا سرد است و مردم در خیابان‌ها شب را سپری می‌کنند، حتی کسانی که خانه‌هایشان ویران نشده است از ترس زلزله در کوچه و خیابان می‌خوابند و چادر و پتو بیشتر از هر چیزی اولویت دارد.»


کعب با اشاره به ناامنی‌های ایجاد شده و غارت مواد غذایی ارسالی به منطقه گفت: «هنوز این مساله در بعضی قسمت‌های شهر اتفاق می‌افتد اما امروز که در مسیر و ورودی شهر مشاهده کردم نیروهای امنیتی خوب پوشش داده بودند و گروه‌هایی که سد راه ماشین‌ها می‌شدند و اقلام را غارت می‌کردند حضور نداشتند، ولی در شهر هنوز هم اتفاقاتی می‌افتد.»


مسئول بسبج دانشگاه رازی درباره اقدامات بسیج دانشجویی این دانشگاه ادامه داد: «ابتدای حادثه 2 تیم اعزام شد و امروز هم گروه‌های جهادی دانشگاه مناطقی که هنوز آواربرداری نشده است را شناسایی کردند و با تجهیزات در آنجا حضور یافتند.»


به گفته کعب برخی قسمت‌ها در شهر و روستاها مانده که هنوز آواربرداری انجام نشده است.


او درباره رفع مشکل چادر از سوی دولت و نهادهای دولتی گفت: «تا الان که چیزی مشاهده نکردیم. ما مکررا به دانشگاه و ستادبحران درخواست‌ دادیم حتی شخصا هلال احمر رفتم و پیگیری کردم اما اتفاقی نیافتاد. باید از نیروهای مردمی کمک گرفت و از ساعات اولیه حادثه هم نیروهای مردمی کمک شایانی برای حل مشکلات منطقه کردند.»


کعب در پایان گفت: «هنوز تا روز گذشته در شهر آشوب بود، بعد از اینکه کمک‌های مردمی رسید و توزیع شد جو و فضا آرام شد. تلاش‌ از طرف تمام نیروهای مردمی، جهادی، سپاه، بسیج و ارتش انجام شده است.»




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته