دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 بهمن 1397 - 14:47
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی:

کسب مهارت باید جایگزین محفوظات غیرضروری سیستم آموزشی شود

حجت الاسلام قرائتی درجشن چهلمین سالگرد انقلاب گفت: برای نجات جامعه علمی کشور ازعقب ماندگی باید محفوظات غیرضروری حذف و مهارت‌های مفید و کاربردی جایگزین شود.
کد خبر : 360090
photo_2019-02-12_14-46-17.jpg

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی ستاد ازدواج دانشجویی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی در جشن ویژه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در جمع سیزدهمین کاروان ازدواج دانشجویی هم‌سفر تا بهشت خطاب به جامعه علمی کشور گفت: اگردر جامعه نهضتی به راه بیفتد که جوانان، کارکردن و کسب‌مهارت را ننگ ندانسته و به پشت‌میزنشینی افتخار نکنند جامعه‌ای روبه‌پیشرفت خواهیم داشت، دراین راستا باید محفوظات غیرضروری از سیستم آموزشی ما حذف و مهارت‌های کاربردی‌، جایگزین گردد.


این کارشناس مذهبی درتوصیه به مسئولین کشوری تصریح کرد: پیشنهاد من به مسئولین کشور و دولت‌مردان این است که ارتقاء پست‌های شغلی و دادن مدال براساس هنر و مهارت نه رتبه علمی و سطح بالای حفظیات رشته‌ای فرد باشد.


وی با اشاره به اینکه وجود تنها علم درجامعه باعث پیشرفت نمی‌گردد، عنوان کرد: در جامعه‌ای که ازنظر علمی در سطح بالا ولی در آن اخلاق وجود نداشته باشد مانند دولت آمریکا، آن علم به درد ملت نخواهد خورد هم‌چنین تا زمانی که جوهره کار در جوانان وجود نداشته و ادعاها درجامعه بالا باشد آن علم، فلج و بدون استفاده خواهد ماند.


محسن قرائتی درباره ضرورت تحقیق کردن درباره هر مسئله‌ای مخصوصاً شبهات دینی عنوان کرد: درباره هرآنچه می‌شنوید تحقیق کنید حتی اگرمطلبی را از زبان یک روحانی شنیدید و برایتان شبهه ایجاد شد، بنا به توصیه قرآن اجازه ندهید شکیات درون شما رخنه کرده و عقیده‌های مذهبی شمارا یک‌شبه دگرگون کند، در ضمن این را بدانند که شعارها و خرافات ریشه علمی، منطقی و قرآنی ندارند و نباید دردنیای واقعی به آن‌ها استناد کرد.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی در پایان به چهار نکته قرانی درباره آئین همسرداری که مردان باید به آن توجه کنند اشاره و ابراز کرد: باید همواره تلاش کنیدکه زندگی عالی داشته باشید، دوم اینکه اجازه ندهید همسرتان غصه‌دار شود، سوم باید همیشه همسرتان را ازخودراضی نگه‌دارید و چهارمین و مهم‌ترین نکته اینکه، طوری زندگی خود را اداره کنیدکه‌ نور چشم همسرو فرزندانتان باشید.


انتهای پیام/4108/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته