دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 بهمن 1397 - 13:13
حجت‌الاسلام صالحی:

نوع نگاه انقلاب اسلامی به علم از دستاوردهای جمهوری اسلامی است

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی، نوع نگاه آن به علم، فرهنگ و حتی علم تجربی است.
کد خبر : 358794
438752_755.jpg

به‌ گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام محمدمهدی صالحی با رؤسای دانشگاه‎ها، معاونان و مدیران فرهنگی دانشگاه‌ها، مسئولان و معاونان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی دیدار کرده و در این دیدار گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که معمولا توجه کمتری به آن صورت گرفته است، نوع نگاه آن به فرهنگ، علم و حتی علوم تجربی است.


صالحی در ادامه صحبت‎های خود  اظهار داشت: اگر امروز در کنار دستاوردهای انقلاب اسلامی به برخی از آرمان‌های انقلاب دست نیافته‌ایم، نشان از آن است که در برنامه‌های تجربی دانشگاه‌ها نگاه جامع فرهنگی که همه ابعاد را پوشش دهد؛ لحاظ نکرده‌ایم و به‌اصطلاح توسعه تک‌بعدی صورت گرفته است.


وی با اشاره به اهمیت کار فرهنگی صحیح و سالم، گفت: هزینه برای امورات فرهنگی خرج نیست اما باید به طریق مهندسی شده مصرف شود؛ پیوستگی پژوهش و تدریس یکی از روش‌های موفقیت‌آمیز دانشگاه‌های برتر دنیا بوده است.


معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مباحث مربوط به مدیریت دانش گفت: در دنیای امروزه قابلیت‌های تصویرسازی زیاد و متکثر شده است و نباید از آن غافل باشیم، چراکه مدیریت این امر در نخبگان موفقیت‌های روزافزونی را به دنبال خواهد داشت.


وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری درباره اینکه «جنگ امروز، جنگ واقعیت‌ها نیست؛ بلکه جنگ اراده‌ها است»، اظهار داشت: حضور ۳۶هزار نفر در مراسم اعتکاف دانشجویی، ۱۲۰هزار نفر در پیاده‌روی اربعین حسینی، ۵۲هزار نفر ثبت‌نام کننده در عتبات دانشگاهیان، شرکت ۴هزار نفر در گردهمایی دانشجویان مهدی‌یاور نمونه‌های کم‌نظیری در حوزه فرهنگی و اراده خانواده دانشگاهیان است.


صالحی در بخش پایانی صحبت‌های خود حضور ۱۵۰ رسانه‌ بین‌المللی در ایران و فعالیت ۳۰۰ خبرنگار به‌صورت آزادانه از سراسر دنیا در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد.


انتهای پیام/4115/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته