دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 بهمن 1397 - 06:40
غفاری در گفتگو با آنا:

دانشگاه باید به وظایف خود در حوزه فرهنگ‌پذیری انقلاب عمل کند

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: دانشگاه باید در فرآیند فرهنگ‌پذیری به وظایف خود عمل کرده و آرمان‌های نظام اسلامی را به‌خوبی به نسل‌های جوان منتقل کنند.
کد خبر : 357875

غلامرضا غفاری در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه و کرسی‌های آزاداندیشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به جایگاه ویژه چهل سالگی در فرهنگ، ادبیات و حافظه تاریخی مردم ایران، گفت:  با اندکی دقت در تجربیات مردم مسلمان ایران در تاریخ معاصر کشور، درمی‌یابیم که هیچ یک از رخدادهای کشور به اندازه انقلاب اسلامی پایداری نداشته‌اند و نظام جمهوری اسلامی خلاف تمام ناملایمتی‌ها و خصومت‌ها، سرافرازانه تاکنون نمود داشته است.


معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان لزوم تبیین آثار و اندیشه‌های امام خمینی(ره) در بین نسل‌های سوم و چهارم انقلاب، ادامه داد: بالطبع وقتی رویداد بزرگی مانند انقلاب اسلامی در کشور موجب تحولات بسیار بزرگی در ایران و در جهان می‌شود، باید ارتباط نسل‌های جدید با این تحولات حفظ و تقویت شود.


غفاری ادامه داد: نهادهای مختلف و در رأس آن‌ها دانشگاه باید در فرآیند جامعه‌پذیری و فرهنگ‌پذیری به وظایف خود عمل کرده و آرمان‌های نظام اسلامی را به‌خوبی به نسل‌های جوان منتقل کنند. دانشگاه باید آرمان‌های انقلاب اسلامی را باتوجه به شرایط فرهنگی و اجتماعی کشور به‌درستی شناسایی و بازبینی کرده و برای چالش‌ها و پرسش‌های جوانان پاسخ‌های مؤثر و مناسب ارائه بدهد.


وی در پایان با اشاره به تأثیر دانشگاهیان در همه رخدادهای اجتماعی و فرهنگی کشور، تصریح کرد: دانشگاهیان پاسدار ارزش‌های انقلاب اسلامی بوده و امروز بیشتر از تمام مقاطع تلاش خود را برای عظمت و قدرت بیشتر ایران به‌کار بسته‌اند.


انتهای پیام/4107/4116/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته