دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 بهمن 1397 - 06:50
پیشرفت فضایی زیر چتر انقلاب-۲

ساخت آنتن ماهواره در مدار GEO در پژوهشگاه ارتباطات

گروه ارتباطات ماهواره‌ای پژوهشکده فناوری ارتباطات توانسته پروژه ملی طراحی و ساخت آنتن ماهواره در مدار ژئو را به اتمام برساند.
کد خبر : 356774
exaya-itrc-4.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از پژوهشگاه‌های وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است. این مرکز در سال ۴۹ با امضای تفاهم‌نامه بین ایران و ژاپن تأسیس شد، اما با پیروزی انقلاب اسلامی این مرکز به‌عنوان بازوی تحقیقاتی و مشاوره‌ای در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فعالیت‌های گسترده خود را شروع کرد.


پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات دارای چهار پژوهشکده سیاست‌پژوهی و مطالعات راهبردی، امنیت فاوا، فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات است که برای هرکدام وظایف جداگانه‌ای در نظر گرفته‌شده است.


برنامه‌ریزی و حمایت برای نهادینه شدن پژوهش حوزه فناوری، مشاوره برای پاسخگویی به نیازهای پژوهشی سازمان‌ها و برنامه‌ریزی و اقدام جهت ارتقای کیفی و کمی فناوری‌های بومی از برنامه‌های این پژوهشگاه است.


این پژوهشگاه برنامه‌ریزی متعددی برای محرومیت‌زدایی، عدالت اجتماعی و اقتصادی و توسعه متوازن دارد و در تهیه استانداردهای ملی و ارائه راهکار پیشگام است.


گروه ارتباطات ماهواره‌ای پژوهشکده فناوری ارتباطات توانسته پروژه ملی طراحی و ساخت آنتن ماهواره در مدار ژئو را به اتمام برساند. همچنین برای سیگنال‌های تلویزیونی دیجیتال و اینترنت پرسرعت توسط این پژوهشکده «ترانسپوندر» نیز تولیدشده است.


آنتن ماهواره ژئو با ناحیه پوشش‌دهی بالا با وزن کمتر از 40 کیلوگرم از دیگر محصولات این پژوهشگاه است. نمونه فضایی دی‌مالتی پلکسر و مالتی پلکسر ماهواره مخابراتی  از نتایج پژوهش‌های  مرکز تحقیقات مخابرات ایران  زیر نظر این پژوهشگاه است.


این محصول براساس استانداردهای فضایی، مبتنی بر مشددهای دی‌الکتریکی و با وزن کمتر از 600 گرم برای هر کانال ساخته‌ شده است.


انتهای پیام/4085/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته