دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 بهمن 1397 - 04:34
همگام با همسفر تا بهشت/21

انتخاب عاقلانه و آزاد از ویژگی‌های ازدواج دانشجویی است

یک استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به مزایای ازدواج دانشجویی گفت: انتخاب عاقلانه و آزاد از مهم‌ترین ویژگی‌های ازدواج دانشجویی است.
کد خبر : 355220
313636.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام محمد وحیدی با بیان اینکه اولین رکن رسیدن به آرامش در زندگی، گزینش درست همسر است، گفت: ازدواج دانشجویی از دو جهت حائز اهمیت است؛ نکته اول این است که دو طرف عاقل و تحصیل کرده هستند و نکته دوم اینکه در یک محیط آزاد یکدیگر را گزینش کرده‌اند، این دو نکته از هر نظر حائز اهمیت است و می‌تواند پهنه آرامش اولیه را در زندگی بگستراند.


وی دانستن و یادگیری اصول مهارت‌های زندگی را دومین اصل آرامش در زندگی دانست و بیان کرد: دستیابی به اصول مهارت‌های زندگی باعث می‌شود از فشار تنش‌ها در زندگی کاسته شود و زن و مرد به جای دور زدن حول یک موضوع، اصل موضوع را مورد بررسی قرار داده و از حواشی بپرهیزند.


این استاد اخلاق حوزه علميه اضافه کرد: یکی از فاکتورها برای داشتن خانواده‌ای موفق و بالنده، حکمرانی اعتماد بر روابط زناشویی و فرزندان است؛ در واقع خانواده‌ها باید از هر آنچه حس اعتماد را در دایره زندگی کمرنگ می‌کند، بر حذر باشند.


وحیدی خاطرنشان کرد: وقتی در خانواده‌ای که بالنده نیست مشکلی پیش می‌آید، زن و مرد به دنبال مقصر می‌گردند اما نکته طلایی در خانواده‌های بالنده این است که به‌‌دنبال راه‌حل هستند تا مشکلشان را به آرامی و با کمترین خسارت بر بدنه خانواده حل کنند.


وی در توصیه‌ای به زوج‌های جوان، بیان کرد: در گفتگو با یکدیگر از زیباترین کلمات استفاده کنید و به این نکته توجه داشته باشید که خوب حرف زدن و حرف خوب را خوب زدن، هنر می‌خواهد که این هنر نیاز به آموزش و کسب مهارت دارد.


این مطلب با استفاده از مطالب آموزشی برنامه «فرصت عاشقی» از برنامه‌های مرکز آموزش فرهنگی دانشگاهیان، ویژه بیست و دومین دوره طرح ازدواج دانشجویی نگارش شده است.


انتهای پیام/4107/4115/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته