دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 بهمن 1397 - 04:34
همگام با همسفر تا بهشت/19

عاشق بودن تنها ملاک ازدواج دانشجویی نیست

پایداری ازدواج‌ها یکی از مهم‎ترین دغدغه‌های خانواده‌ها و جوانان برای تشکیل زندگی است اما برای پایداری ازدواج دانشجویی رعایت چندین مورد ضروری است.
کد خبر : 354599
313636.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، پایداری ازدواج‌ها یکی از مهم‎ترین دغدغه‌های خانواده‌ها و جوانان برای تشکیل زندگی است، عده‌ای این تصور هستند که وجود عشق برای پایداری یک زندگی کافی است، عده‌ای دیگر ازدواج عاقلانه و منطقی را به‌عنوان مهمترین عامل در دوام یک زندگی بیان می‌کنند.


 اما برای پایداری ازدواج به‌ویژه ازدواج‌های دانشجویی، از نظر کارشناسان رعایت چندین مورد ضروری است.


عاشق بودن تنها ملاک ازدواج دانشجویی نیست


یک مشاور و روانشناس معتقد است: بسیار هستند جوانانی که با عشق یار زندگی خود را انتخاب می‌کنند و شروع فصل زیبای عاشقانه زیستن را جشن می‌گیرند و زیر یک سقف، زندگی شیرین خود را آغاز می‌کنند اما تنها عاشق بودن ملاک ازدواج پایدار نیست!


رضا ناظری در تشریح سخنان خود می‌گوید: زوج ها علاوه بر عشق و محبت باید سعی کنند از یکدیگر شناخت کافی داشته باشند و مهم ترین راز خوشبختی و داشتن یک ازدواج موفق، شناخت طرفین از یکدیگر است.


وی بیان می‌کند: زنان و مردان بسیاری را دیده‌ایم که پس از درگیر شدن در روزمرگی‌های زندگی، اعتراف می‌کنند از عشق آتشین اولیه چیزی باقی نمانده است؛ گاهی به اشتباه ازدواج را از بین برنده عشق می‌دانند و از تنهایی بیشتر بعد از ازدواج گله می‌کنند؛ این درحالی است که ازدواج به شرط تلاش سبب پایداری و دوام عشق است.


 دلیل دوام ازدواج دانشجویی انتخاب خود افراد است


ناظری در ارتباط با پایداری ازدواج‌های دانشجویی اعلام می‌کند: ازدواج دانشجویی براساس انتخاب خود فرد انجام می‌شود و فرد تلاش می‌کند تا خود را ثابت کند؛ چرا که خودش انتخاب کرده است و خود را مسئول می‎داند برای اینکه کانون زندگی خود را بسازد؛ راهکارهایی برای دانشجویان و زوج‌های جوان وجود دارد تا بتوانند زندگی خود را پایدارتر کنند که استفاده از کارگاه‌های آموزشی یکی از این راه‌ها است.


آموزش‌های همسفر تا بهشت راهگشا هستند


یکی از برنامه‌های طرح ملی «همسفر با بهشت» که برای زوج‌های شرکت کننده در طرح ازدواج دانشجویی ارائه می‌شود برگزاری کارگاه‌‌های آموزشی با عناوین مختلف از جمله برنامه «آشیانه» است.


 در این کارگاه‌ها سعی می‌شود راهکارهای زندگی پایدار به دانشجویان آموزش داده شود و زوج‌های جوان با رابطه های زناشویی، کاریابی، قوانین گفتگو و چگونه زندگی کردن آشنا شوند.


* برای نگارش این خبر از مطالب ستاد ازدواج دانشجویی استفاده شده است.


انتهای پیام/4107/4115/


انتهای پیام/

برچسب ها: همسفر تا بهشت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته