دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
احمدجو در گفتگو با آنا:

بین دانشگاه‌های هنر و فضای کسب و کار فاصله وسیعی وجود دارد

کارگردان سریال‌های تلویزیونی به فضای کسب و کار رشته‌های هنری انتقاد کرد و گفت: بین دانشگاه‌های هنر و فضای کسب و کار فاصله وسیعی وجود دارد.
کد خبر : 353872
57645547.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه تلویزیون گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، یکی از موضوعاتی که در سال‌های اخیر مورد توجه و محل بحث هنرمندان، مدیران هنری و فعالان اقتصادی عرصه هنر، موضوع درآمدزایی از تولیدات ذهنی و در مفهومی عام «اقتصاد هنر» است. علاوه بر امکان و ضرورت درآمدزایی از آثار هنری، شیوه‌های درآمدزایی مطلوب از هنر و موانعی که در این مسیر وجود دارد نیز ازجمله مسائلی است که در این حوزه مورد توجه قرار می‌گیرد. موضوعی که در رشته‌های مختلف هنری از هنرهای تجسمی و صنایع‌دستی گرفته تا موسیقی و سینما و تئاتر قابلیت اجرایی شدن را دارد.


در همین ارتباط، امرالله احمدجو کارگردان و فیلمنامه‌نویس و سازنده سریال‌هایی همچون «روزی روزگاری»، «تفنگ سرپر» و «پشت کوه‌های بلند» در گفتگویی با خبرنگار آنا گفت: متأسفانه رابطه دانشگاه‌های هنر ما با فضای کسب‌وکار گسسته شده؛ خلأیی بین این‌ها هست. چاله‌ای از قدیم بین این دو فضا بود که در سال‌های اخیر به چاه و گودالی وسیع تبدیل شده است. نتیجه‌اش هم همین بیکاری گسترده فارغ‌التحصیلان رشته‌های هنر است و بعضی سوءاستفاده‌ها و آسیب‌هایی که پس‌ازآن پدید می‌آید. بسیاری از مسئولان ما علاوه بر این‌که در حوزه کاری خود تخصص ندارند، آسان طلب هم هستند. از کار سخت گریزان‌اند، نمی‌توانند روی حرف درستی که شاید مخالف زیاد دارد، سفت بایستند.


این کارگردان سریال‌های تلویزیونی اظهار کرد: من ساکن اصفهان هستم، البته دورادور اطلاع دارم و اطلاعاتم ضعیف است، در همین اصفهان جاهایی به شکل نمایشگاه هست که آثار دانشجویان قابل و نخبه هنر را برای اهل صنعت و تجارت به نمایش می‌گذارند و بین آن‌ها و جویندگان فن و هنر ارتباط برقرار می‌کنند؛ یا در ابتدای جاده اصفهان به شیراز یک مجتمع تجاری بزرگ تأسیس شده است که دارای یک پردیس سینمایی مدرن و فوق‌العاده با آخرین امکانات روز است.


احمدجو عنوان کرد: علاوه بر سالن نمایش، یک گالری وسیع به‌صورت رایگان مجانی در اختیار عده‌ای جوان هنرمند گذاشته شده تا در آنجا کارهای خود را در رشته‌هایی مثل گرافیک و نقاشی و نگارگری خلق کنند. مالک این مجتمع هزینه‌ای از آن‌ها دریافت نمی‌کند یا مبلغ کمی دریافت می‌کند. این هنرجویان در آنجا غرفه دارند. مجله بسیار وزینی هم منتشر می‌کنند. باید از وجود چنین افرادی در سرمایه‌گذاری برای کارهای هنری استفاده شود.


انتهای پیام/4072/4104/


انتهای پیام/

برچسب ها: اقتصاد هنر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته