دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 دی 1397 - 15:17

نامه کانون‌های استادی در تجلیل از عبدالحسین خسرو‌پناه

۷۲۰ کانون استادی در دانشگاه‌های سراسر کشور در نامه‌ای از خدمات هفت ساله عبدالحسین خسرو پناه در مدیریت مؤسسه حکمت و فلسفه ایران قدردانی و تشکر کردند.
کد خبر : 353816
11045.jpg

به گزارش  گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، ۷۲۰ کانون استادی در دانشگاه‌های سراسر کشور در نامه‌ای از خدمات هفت ساله عبدالحسین خسرو پناه در مدیریت مؤسسه حکمت و فلسفه ایران قدردانی و تشکر کردند. در این نامه مجتبی زارعی، به نمایندگی از این کانون‌ها از زحمات خسرو پناه تجلیل کرد. 


رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور در این نامه آورده است: تمدن میراثی است که از تلاش مداوم انسان‌ها برای تدبیر حیات اجتماعی از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود، از سویی زمینه‌سازی برای نیل به تمدن نوین اسلامی از غایات انقلاب اسلامی بوده است؛ گو این‌که تمدن اسلامی محصول مراتب تکاملی انقلاب اسلامی در امت‌سازی، دولت‌سازی و جامعه‌سازی خواهد بود. اکنون‌که در آستانه چهل‌سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم اهل حکمت به پیروی از معمار کبیر انقلاب؛ حکیم متأله حضرت امام خمینی قدس سرّه الشریف در تلاش هستند تا از حکمت الهی برای رشد این تمدن استفاده شایسته نمایند.


وی از طرف کانون‌های استادی در دانشگاه‌های سراسر کشور بیان کرد: جنابعالی این توفیق را داشته‌اید که طی سال‌های حیات علمی خویش، در مراکز علمی مختلف، به‌ویژه دانشگاه‌ها، مدافع و مروّج ایده علوم انسانی حِکمی و کاربست حکمت برای اعتلای تمدن اسلامی باشید، نقش شما در بسط و ترویج این گفتمان بر دوست و دشمن پنهان نیست کما‏این‏که خدمات شما در «حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره» نیز با فراهم نمودن فضای «آزاداندیشانه» شایسته تقدیر فراوان است؛ گو این‌که امروزه کرسی‌های نظریه پردازی تابع هیچ خط قرمزی جز روش‌شناسی و زبان علمی نیست، اما آنچه بیش از همه بایسته قدردانی است، پژوهش‌ها و نوآوری‌های حکمی و فلسفی شما در «فلسفه علوم انسانی اسلامی» و به‌ویژه «الگوی حکمی و اجتهادی» است که بنیانی دیگر برای حرکت در مسیر تولید علوم انسانی حکمی، مقوّم و شکوفایی هرچه بیشتر اندیشه تمدن نوین اسلامی فراهم نموده است.


زارعی در ادامه افزود: تلاش فراوان و مجاهدت خالصانه شما در مسئولیت‌های مختلف از «مرکز مطالعات و تحقیقات حوزه علمیه قم»، «پژوهشکده حکمت و دین‌پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی»، «هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره» و نیز «مؤسسة پژوهشی حکمت و فلسفه ایران» نشان داد که جنابعالی علاوه بر نگاه دانشی، مدیری پرتوان برای پیگیری مأموریت‌های سازمانی و ارتقای جایگاه مراکزی هستید که در آن خدمت می‌کنید.


رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور بیان کرد: پس از دوره خدمات ارجمند استاد عالی‌مقام جناب آقای دکتر غلامرضا اعوانی، هفت سال تلاش تکمیلی جنابعالی برای ارتقای جایگاه و پژوهش‌های مؤسسه حکمت و فلسفه ایران با حرکت‌بخشی و ایجاد شتاب در پژوهش‌های مورد نیاز در حکمت شاهد این امر است. انجام طرح‌های پژوهشی کلان از یک‌سو و تلاش برای معرفی و بررسی اندیشه‌ها و آرای حکمی و فلسفی مختلف در آیین‌های علمی گوناگون و پرشمار حول موضوعات مرتبط در دوره شما، نشان از توان مدیریتی و نگاه آزاداندیشانه به‌کار گرفته شده دارد؛ ضمن این‏که شرایطی مناسب برای رییس محترم جدید فراهم نموده تا با شتابی بیشتر به مأموریت‌های محول از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و متحقق ساختن مطالبات متعالی اهالی محترم حکمت و فلسفه بپردازد. البته از سوابق حکمی، اسلامی و متعهدانه جناب آقای دکتر ذکیانی نیز انتظاری جز این نیست که راه آینده موسسه حکمت و فلسفه ایران همچنان از موضع حکمت، ره‌آموز تمدن نوین اسلامی باشد.


وی افزود: همچنین حضور شما در دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان معاون علوم انسانی و هنر نیز نویدبخش آیند‌ه‌ای شایسته‌تر برای جامعه علوم انسانی و به‌صورت خاص آن دانشگاه محترم و تحول‌خواه است. امید آن‌که در پناه توجهات حضرت حق جلّ اسمه و عنایات حضرت صاحب الامر عجل الله فرجه؛ ذیل برکات وجودی نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبر حکیم انقلاب اسلامی خدمات پربرکت شما تداوم یابد.


زارعی در پایان گفت: به‌این‌وسیله، اینجانب به‌نمایندگی از ۷۲۰ کانون استادی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور، مراتب سپاسشان را از زحمات جنابعالی تقدیم می‌نماید.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته