دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 دی 1397 - 14:19
همراه با نمایشگاه پژوهش/39؛

نیمی از محصولات دانشکده انقلاب در نمایشگاه پژوهش اسپانسر جذب کرد

دانشکده انقلاب اسلامی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش فناوری و فن بازار با ارائه چهار محصول توانست دو اسپانسر جذب کند.
کد خبر : 347775
BQ4K0054.jpg

مهدی زندی در گفتگو با خبرنگار حوزه علم و فناوری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا در روز پایانی نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش فناوری و فن بازار اظهار کرد: غرفه دانشکده انقلاب اسلامی در سالن دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهار محصول خود را به نمایش گذاشته است،  یکی از این محصول‌ها «دستگاه جوجه‌کشی» است. دستگاه جوجه‌کشی محیط مناسب برای رشد یک جنین جوجه طیور را در درون تخم از لحاظ دما و رطوبت همانند یک پرنده مادر در زمان تخم‌گذاری فراهم می‌کند.


وی افزود: «دستگاه ربات پرنده» یکی دیگر از دستگاه‌هایی که این دانشکده در این نمایشگاه به نمایش گذاشته است است؛ ربات پرنده در صنعت جایگزین هواپیما برای انتقال اجسام است که به وسیله یک رادیو کنترل می‌شود و می‌توان مأموریت خاصی  به او داده شود؛ همچنین «دستگاه پخت نان صنعتی» به‌صورت اتوماتیک نان می‌پزد و تنها یک اپراتور برای کنترل این دستگاه لازم است،  ویژگی مهم این دستگاه این است که هیچ فلز سنگینی در ساخت آن استفاده نشده و در پخت، شعله غیرمستقیم به خمیر نان می‌خورد  و گاز دی اکسید کربن با خمیر نان مخلوط نمی‌شود.


این دانشجو رشته الکترونیک دانشکده انقلاب اسلامی در ادامه تصریح کرد: یکی دیگر از محصولاتی که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد «گلدان هوشمند» است که فرد با توجه به نوع گل رطوبت خاک را تنظیم می‌کند و این دستگاه رطوبت خاک را به همان میزانی که تنظیم شده است، نگه می‌دارد، این دستگاه یک کنترل دستی، یک کنترل مبتنی بر اینترنت  و یک پمپ آب دارد.


سرپرست یکی از تیم‌های شرکت‌کننده در این نمایشگاه با بیان اینکه این نمایشگاه برای معرفی دستاوردهای علمی بود، بیان کرد: در این نمایشگاه دانشجویان ضمن انتقال تجربه و دانش با دستاوردهای علمی یکدیگر آشنا شدند همچنین این نمایشگاه در جذب اسپانسر مؤثر بود و ما توانستیم دو اسپانسر برای محصولات خود جذب کنیم.


انتهای پیام/۴۰۸۴/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته