دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 دی 1397 - 10:46
همراه با نمایشگاه پژوهش/24

طراحی سامانه رصد تغییرات زمین از سوی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد

یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی توانسته سامانه‌ای را طراحی کند که تغییرات زمین را رصد می‌کند.
کد خبر : 347508

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری در ایستگاه پایانی قرار گرفته است. در این نمایشگاه 199 واحد فناور از دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور حضور داشتند.


در این میان دانشگاه آزاد اسلامی نیز توانسته در غالب 34 غرفه دانشگاهی محصولات دانش‌بنیان محققان خود را به نمایش بگذارد.


دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد نیز با حضوری فعال در این نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی به نمایش گذاشته است.


در این غرفه با استفاده از ظرفیت یکی از اعضای هیئت علمی در GAS سامانه‌ای طراحی شده است که می‌توان با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای تمام تغییرات در سطح زمین در محدوده کشور را رصد کرد.


این فناوری این امکان را فراهم می‌کند که اگر درختان جنگل بریده شود یا اینکه تغییرات دیگری ایجاد شود هر 6 روز یکبار می‌تواند گزارش ارائه داده و تغییرات را اعلام می‌کند.


با اینکه ایران تحریم شده ولی یکی از استادان دانشگاه آزاد استان یزد از افرادی است که می‌تواند براساس روابط کاری که با شرکت GAS دارد این تصاویر را مجانی دریافت کند.


پکیج آموزش رباتیک از دبستان تا دبیرستان


ارائه پکیج رباتیک دیگر محصول ارائه شده در غرفه استان یزد است. این پکیج آموزش رباتیک از دبستان تا دبیرستان را در بر می‌گیرد.


تولیدکنندگان این پکیج همچنین توانسته‌اند 8 کتاب در حوزه رباتیک منتشر کنند.


این پژوهشگران جشنواره آریاکاپ را در افغانستان برگزار کنند که بسیار مورد استقبال قرار گرفت و آموزش رباتیک در افغانستان هم بسیار مورد توجه بوده است.


پژوهشگران این غرفه خواستار همکاری نهادهای دانشگاه آزاد اسلامی از طرح‌های تحقیقاتی است. همچنین خواستار همکاری دستگاه‌های دولتی برای فروش دانش فنی شدند.


انتهای پیام/4040/ 4007/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته