دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 دی 1397 - 19:00
همراه با نمایشگاه پژوهش/2

حاشیه‌های روز اول نمایشگاه پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی همزمان با نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه‌های کشور افتتاح شد.
کد خبر : 346855
1 (6).jpg

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، نوزدهمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن‌بازار هم‌زمان با ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران صبح امروز با حضور وزیر علوم، وزیر دفاع و معاون علمی ریاست جمهوری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد.


در این نمایشگاه 199 واحد فناور از دانشگاه‌ها و مراکز علمی تحقیقاتی کشور حضور دارند که سه هزار و 199 محصول در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده‌اند. در این میان دانشگاه آزاد اسلامی با حضور 31 واحد استانی، 2 واحد مستقل علوم و تحقیقات و نجف‌آباد و باشگاه پژوهشگران و نخبگان جوان در فضایی به وسعت 3 هزار متر مربع محصولات دانش‌بنیان خود را به نمایش گذاشته است.


صبح امروز بخش نمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن‌بازار با حضور دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افتتاح شد. در غرفه‌های دانشگاه آزاد اسلامی هزار طرح دانش‌بنیان وجود دارد که نسبت به سال گذشته جهش قابل توجهی یافته است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جریان افتتاح نمایشگاه دانشگاه آزاد اسلامی، پژوهش و فناوری را به‌عنوان ابزاری قلمداد کرد که می‌تواند ایده‌های جوانان را از ذهن به اقتصاد کشور کشانده و اقتصاد کشور را پویا می‌کند.


طهرانچی همچنین پس از افتتاح نمایشگاه دانشگاه آزاد اسلامی از تک‌تک غرفه‌های دانشگاه آزاد اسلامی بازدید کرد و در جریان مشکلات، نظرات و پیشنهادهای محققان دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفت.


وی در زمینه‌های مختلف با پژوهشگران و نوآوران دانشگاه آزاد اسلامی به بحث و تبادل نظر پرداخت. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین از حضور نداشتن واحدهای استان ایلام و چهارمحال بختیاری انتقاد کرد و خواستار ارائه گزارشی از دلایل حضور نیافتن این واحدها در نمایشگاه شد.


همچنین بیژن رنجبر، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد، داود ثمری مدیرکل دفتر توسعه تجاری‌سازی و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد، حبیب‌الله آراسته راد رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و مرتضی موسی‌خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین از نمایشگاه بازدید کردند و با پژوهشگران و فناوران به بحث و تبادل نظر پرداختند.


وجه تمایز این نمایشگاه با نمایشگاه‌های دیگر، حضور فعال رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای پوشش زنده اخبار و حاشیه‌های این رویداد است که فرصت مناسبی برای معرفی دستاوردهای محققان دانشگاه آزاد اسلامی به صاحبان صنایع فراهم کرده است.


انتهای پیام/4040/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته