دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 دی 1397 - 13:27
دلیری مطرح کرد:

حمایت از 25 ایده برتر جشنواره ایران‌ساخت

دبیر بخش ایده‌بازار جشنواره ایران‌ساخت گفت: پس از داوری 25 ایده به‌عنوان ایده‌های برتر انتخاب شدند که از آنها توسط شتاب‌دهنده‌ها حمایت می‌شود.
کد خبر : 346475

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، علیرضا دلیری صبح امروز در نشست جشنواره ایران‌ساخت که در محل معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برگزار شد، گفت: جشنواره ایران‌ساخت صاحبان ایده را تشویق و ترغیب می‌کند تا به‌دنبال ایجاد شرایط مناسب برای حمایت از تولیدات داخلی باشند. در این دوره از جشنواره تغییراتی اعمال شده که باعث ارتقای موضوعات و بسترسازی کارآفرینی شده است.


وی افزود: 234 ایده در بخش ایده‌بازار به جشنواره ارسال شده و شاخص‌هایی نظیر جذابیت ایده، نوآوری، شفافیت و هزینه‌های انجام شده در ایده درنظرگرفته شده است.


دبیر بخش ایده‌بازار جشنواره ایران‌ساخت اضافه کرد: در ابتدای داوری 67 ایده با 17 شاخصه انتخاب شد و کارگروه چهارنفره‌ای برای بررسی ایده‌ها تشکیل شد. پس از جمع‌بندی 25 طرح، طرح‌های برتر شناخته شدند که با وجود آنکه این طرح‌ها جزء طرح‌های حائز جایزه و رتبه نمی‌شوند اما توسط شتاب‌دهنده‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری حمایت می‌شوند. درنهایت نیز 6 ایده انتخاب که سه ایده توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت می‌شوند.


دلیری در ادامه گفت: امیدوارم ادامه جشنواره ایران‌ساخت بتواند فرهنگ سرمایه‌گذاری در فناوری‌های نوین و فرهنگ حمایت از کالاهای دانش‌بنیان را ایجاد کند.


در ادامه این نشست، مسعود شجاعی توضیح داد: 234 اثر از 82 هنرمند به دبیرخانه جشنواره ایران‌ساخت ارسال شد که این آثار مورد داوری قرار گرفتند.


همچنین علیرضا اسفندیاری دبیر بخش دیداری و شنیداری جشنواره ایران‌ساخت به ارائه آماری از این جشنواره پرداخت و گفت: 333 در فیلم کوتاه، 195 اثر در گزارش خبری، 358 اثر در بخش رادیویی و 147 اثر در بخش انیمیشن شرکت کردند.


همچنین علی خانزاده مدیر اجرایی بخش رسانه‌های دیجیتال جشنواره ایران‌ساخت تأکید کرد 264 اثر دیداری، 11 اثر در حوزه سامانه IOT ،48 اثر در حوزه بازی‌های رایانه‌ای، 17 اثر در حوزه شبکه‌های اجتماعی، 90 اثر در بخش نرم‌افزارهای تلفن همراه، 22 اثر در حوزه نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای و 76 اثر در حوزه وب‌سایت شرکت کردند.


وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین اثری از نخبه ایرانی 18 ساله‌ای در این بخش شناسایی کردیم که این اثر توانست حائز رتبه شود و برای کمک به این جوان ایرانی تلاش می‌کنیم.


انتهای پیام/4060/4085/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته