دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 دی 1397 - 06:50
کرمی در گفتگو با آنا:

جشنواره ایران ساخت برای حمایت از تولیدات داخلی

دومین جشنواره ملی فرهنگی و هنری ایران ساخت، با شعار «فناوری ایرانی کسب‌وکار ایرانی»  در هفته اول دی ماه برگزار می‌شود.
کد خبر : 346255
13951110000499_PhotoA.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا؛ دومین جشنواره ملی فرهنگی و هنری ایران ساخت، در حمایت از کالا و خدمات ایرانی از طریق جریان‌سازی و تولید محتوا با شعار «فناوری ایرانی کسب‌وکار ایرانی» در هفته اول دی‌ماه برگزار می شود. این جشنواره، امسال علاوه بر بخش‌های پیشین، دو بخش جدید «دانش‌آموزی» و «پایان‌نامه‌های برتر» را تجربه می‌کند. برای آشنایی با روند برگزاری جشنواره ایران ساخت با پرویز کرمی، دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان و مشاور رئیس بنیاد ملی نخبگان به گفتگو پرداختیم.


کرمی درباره اهداف برگزاری این رویداد توضیح داد: جشنواره ایران‌ساخت در سال جاری که مصادف است با نام‌گذاری حمایت از کالای ایرانی از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و باهدف جریان‌سازی و تولید محتوا در راستای فرهنگ‌سازی و ترویج گفتمان کالای ایرانی برگزار می‌شود. 


دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان عنوان کرد: هدف اصلی این جشنواره، جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی و رسانه‌های مرتبط است. دومین جشنواره ملی فرهنگی و هنری ایران ساخت، حمایت از تولید ایرانی را دنبال می‌کند و بر همین اساس، فناوری ایرانی کسب‌وکار ایرانی شعار و راهبرد اصلی این جشنواره است.


وی افزود: ایران ساخت ضمن کمک به سامان‌دهی واردات بی‌رویه از یک سو و ارج  نهادن به تولیدات ایرانی باکیفیت از سوی دیگر، اصلاح فرهنگ نادرست در بی‌توجهی به تولیدات دانش‌بنیان ایرانی و حمایت از کالاهای ساخت داخل  را دنبال می‌کند.


کرمی ادامه داد:جشنواره ملی فرهنگی و هنری ایران ساخت در حمایت از تجاری‌سازی و بازار سازی و تحریک تقاضا برای ایده‌های نوآورانه نقش مهمی دارد و در این جشنواره دستاوردهای بسیاری در عرصه فناوری و نوآوری حاصل می‌شود که عموماً مردم جامعه آشنایی چندانی با آن‌ها ندارند، بنابراین آشنایی جامعه با مفاهیم کلیدی و دستاوردهای اقتصاد دانش‌بنیان به‌طوری‌که با مفاهیم این حوزه مأنوس شوند، از ضرورت‌هایی است که در اهداف جشنواره هست و ایران ساخت این اولویت‌ها را پیگیری می‌کند.


دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان تأکید کرد: دستاورد شرکتی که ارزش‌افزوده خود را از طریق نوآوری دانش و فناوری به‌دست آورده است از راه فرهنگ‌سازی و ترویج و شناساندن زیست‌بوم کارآفرینی فناوری و ضرورت ایجاد آن به جامعه ممکن می‌شود.نقش جشنواره ملی فرهنگی و هنری ایران ساخت را تولید محتوا در راستای جریان سازی و شکوفا کردن انگیزه‌های لازم برای فرهنگ‌سازی و ترویج اقتصاد دانش‌بنیان در فضای مجازی و رسانه‌ها در اشکال مختلف آن است.


وی در پایان خاطرنشان کرد: از آن‌جایی‌که اقتصاد دانش‌بنیان برای همه‌گیر شدن نیازمند تولید محتوای فرهنگی و هنری است جشنواره ایران ساخت با به جریان انداختن جشنواره‌های گوناگون در دل خود، تلاش می‌کند ضمن معرفی کردن اقتصاد دانش‌بنیان، جامعه را نسبت به این موضع دغدغه‌مند و مطالبه‌گر کند که در تحقق این موضوع، هنرمندان عرصه‌های گوناگون فرهنگی و هنری، می‌تواند در تولید این محتوا و موفقیت جشنواره مؤثر باشد و از زبان مؤثر هنر در تثبیت این گفتمان بهره‌گیری شود.


انتهای پیام/4085/ 4007/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته