دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 دی 1397 - 12:28
دفاتر جامعه اسلامی همدان:

برای حل مشکلات از مردم کمک بگیرید

جمعی از دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان استان همدان، با ارسال نامه نسبت به سیاست‌زدگی و سیاسی‌کاری‌های استانداری همدان هشدار دادند.
کد خبر : 346457

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشجویی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های بوعلی سینا، ملایر، علوم پزشکی همدان و دانشگاه آزاد اسلامی همدان با ارسال نامه‌ای به سعید شاهرخی، استاندار همدان، با بیان معضلات و راه‌حل‌های مشکلات استان خود، نسبت به سیاست‌زدگی و سیاسی‌کاری‌های استانداری همدان هشدار دادند.


در ابتدای متن این نامه دانشجویان با تبریک انتخاب شاهرخی به‌عنوان استاندار همدان، آمده است: به استحضار می‌رساند این نامه توسط جمعی از تشکل‌های انقلابی استان نوشته شده است که پیش‌تر با ارسال نامه به وزارت محترم کشور، خواستار انتخاب استانداری جهادی و انقلابی بودیم؛ لذا ضروری می‌دانیم با ذکر نکاتی، نظر خود را پیرامون مدیریت هرچه بهتر استان ارائه کنیم.


در ادامه این نامه مهم‌ترین مطالبات مردم را مربوط به مسائل اقتصادی و بیکاری دانسته و بیان شده است: مشکلات اقتصادی و بیکاری سایر معضلات اجتماعی نظیر اعتیاد، فساد، خودکشی و ... را سبب شده است؛ برخلاف آمارهای ناصحیح استاندار پیشین، مشکل بیکاری در حال بدل شدن به یک معضل است، امروز در حالی سکان مدیریت استان را برعهده دارید که بر اساس آمار رسمی مرکز آمار ایران، استان همدان در تابستان 97 با آمار بیکاری 6.5 درصد، متأسفانه رتبه نخست کشور را دارد؛ امید است عمده تمرکز برنامه شما در استان مسئله اشتغال و اقتصاد باشد و با تقویت بنگاه‌های اقتصادی خرد و کلان و نیز حمایت از کارآفرینان، در دست‌یابی به این مهم موفق باشید؛ ابتدا این نکته را یادآور می‌شویم که راه برون‌رفت از مشکلات فعلی را در «مدیریت جهادی» و استفاده از ظرفیت‌های داخلی که از ملزومات این امر است، می‌بینیم.


در بخش دیگری از این نامه اشاره شده است: مدیریت، فرآیند به‌کارگیری مؤثر و کارآمد منابع مادی و انسانی در برنامه‌ریزی، سازماندهی، بسیج منابع و امکانات،  هدایت و کنترل آن‌که برای دستیابی به اهداف بر اساس نظام ارزشی موردقبول صورت می‌گیرد، است. مدیریت می‌تواند در اشکال گوناگون، نمایان شود؛ اما زمانی جوابگوی دغدغه‌های قائلان به اسلام ناب محمدی در جامعه اسلامی است که از قالب شعارهای تکراری خارج‌شده و با توجه به منابع اصیل عمیق و انطباق آن‌ها با نیازهای روز همراه شود؛ با توجه به مفهوم جهاد در منابع دینی، تلاش بی‌وقفه در به‌کارگیری مؤثر و کنترل فعالیت‌های افراد مبتنی بر مبارزه در تمام عرصه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و.... با نیت الهی، جهت نیل به اهداف والای جامعه و رفع موانع موجود، مورد انتظار دانشجویان از شما و تمامی مسئولان نظام جمهوری اسلامی است تا بتوان به‌صورت واقعی به کسی لقب «مدیر جهادی» داد. 


دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های همدان عنوان کردند: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در دیدار شهریورماه امسال با هیئت دولت مبنی بر ضرورت مدیریت جهادی و پرکار بودن و تلاش مضاعف مسئولان برای رفع مشکلات موجود که خاطرنشان کردند :«جهت‌گیری‌ها باید به سمت اقتصاد مولد و مردمی باشد و نه اقتصاد رانتی» و با توجه به فرصت محدود مسئولیت شما و گذر سریع زمان و لزوم بهره‌گیری هر چه بیش‌تر و صحیح از این دوران در راه خدمت به مردم، تأکید می‌کنیم که همین فرصت محدود برای تغییرات اساسی فرصت کمی نیست و با بهره‌گیری از مدیریت صحیح و تیم متعهد، جوان و کارآمد و انقلابی، توان حل مشکلات فعلی استان را به‌ دور از سیاسی‌کاری‌هایی که متأسفانه استاندار پیشین دچار شده بود، خواهید داشت. تا زمانی‌‌که هدف خدمتتان به مردم شریف استان، خدایی باشد و نه ارضای خواست گروه‌های سیاسی خاص، و نیز با نگاه ویژه به منتقدان به‌عنوان دلسوزان استان و تقویت حلم و روحیه نقدپذیری، خواهید دید که در مسیر درست گام برداشته‌اید و به امید خدا موفق خواهید بود.


این دانشجویان در نامه خود اظهار کردند: متأسفانه سخن اخیر شما که در جمع دبیران احزاب فعال اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا منتشر شد، بیش‌ازپیش خطر سیاست‌زدگی در استانداری را نمایان ساخت. چنین اظهاراتی از مقام ارشد یک استان جای تعجب داشت چراکه بر کسی پوشیده نیست که در شرایط فعلی کشور و مشکلات موجود، هیزم بر تنور اختلاف و چنددستگی ریختن نه‌تنها دردی را دوا نمی‌کند بلکه مشکلات جدی‌تری را متوجه شما خواهد ساخت. بیم آن داریم که نهاد استانداری که باید به‌ دور از جناح‌بازی‌ها و باندبازی‌های مرسوم، به مشکلات مردم بپردازد، به محلی برای عقده‌گشایی جریانی خاص در استان بدل شود. همان‌طور که رئیس‌جمهور متعلق به همه مردم است و تلاش‌های وی نیز در جهت برطرف کردن نیازهای همه مردم بدون توجه به نوع نگرش و دیدگاه‌های آن‌ها باید باشد، استانداری نیز که نماینده دولت در استان است باید چنین رویکردی را دنبال کند. امیدواریم که فضای حاکم بر استانداری که تاکنون بوی سیاست‌زدگی از آن به استشمام می‌رسد با هوشیاری جنابعالی، زدوده شود.


در ادامه نامه درخواست شده است: درزمینهٔ شفافیت و مبارزه با فساد در استان برنامه‌ریزی جدی داشته باشید و با تقویت سیستم‌های نظارتی، در برچیده شدن ریشه فساد اقدامات لازم را مبذول فرمایید. بی‌شک استفاده از نظرات صاحب‌نظران مقوله شفافیت، می‌تواند کمک شایانی به این امر بکند.


دانشجویان ارسال‌کننده نامه تصریح کردند: یکی از ویژگی‌های مدیریت جهادی، استفاده از ظرفیت‌ها و بهره‌گیری از امکانات موجود برای نیل به اهداف متعالی جامعه است. لذا مقام معظم رهبری با تأکید بر وجود استعداد و ظرفیت پیشرفت در جامعه، می‌فرمایند: «اگر ملتی به خود نیاید، خود را قوی نکند، دیگران به او زور می‌گویند. بعضی ملت‌ها هستند که تا قوی شدن، فاصله زیادی دارند؛ امیدی وجود ندارد که بخواهند نیرویی در خود ایجاد کنند که بتوانند با زورگویان و گردن‌کلفت‌های دنیا، مقابله کنند؛ اما ملت ما این‌گونه نیست؛ ما اولاً استعداد قوی شدن، زیاد داریم؛ امکانات و ظرفیت‌ها هم زیاد داریم؛ ملت ما به سمت اقتدار ملی هم راه افتاده است و راه زیادی پیموده است.»


دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های همدان تصریح کردند: همدان، با دارا بودن ظرفیت‌های کشاورزی، اقتصادی و صنعتی و نیز گردشگری بالا، می‌تواند در هریک از زمینه‌های مطرح‌شده به قطب کشور بدل شود که در بعضی از زمینه‌های مذکور، حرکت‌های خوبی شکل‌گرفته است اما کافی نیست. چرخ صنعت این استان با تکیه‌ بر نیروی دانشگاهی قوی آن می‌تواند استان همدان را به رقیب همسایگان صنعتی خود بدل کند و خلأهای صنعتی آن را پر کند که نیازمند برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت مؤثر است.


دانشجویان در ادامه نوشتند: یکی از درخشان‌ترین فرازهای سخنان حضرت امام خمینی(ره) از همان روزهای اول انقلاب و پیرو آن بیانات مقام معظم رهبری این بوده و هست که پیشرفت و سازندگی در کشور، بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نخواهد بود. به‌این‌علت، یکی از اصول اولیه و ویژگی‌های اساسی مدیریت جهادی، مشارکت و حضور مردمی و یا به تعبیر رهبر معظم انقلاب، عزم ملی است؛ «آنچه برای بنای زندگی و سازندگی آینده مورد انتظار است، بدون مشارکت مردم تحقق‌پذیر نیست... بدون حضور مردم کار پیش نخواهد رفت و مقصود تحقق پیدا نخواهد کرد.» بنابراین از شما می‌خواهیم در مسیر حل مشکلات مردم استان از خود مردم مدد بجویید و ضمن حضور بدون واسطه بین مردمِ شهر همدان و شهرستان‌های اطراف و نیز مناطق محروم استان، از وضعیت معیشت واقعی مردم آگاه شوید و به آمارهای بعضاً نادرست اکتفا نکنید.


در پایان این نامه آمده است: ما تشکل‌های دانشجویی استان ضمن آرزوی موفقیت برای شما در مقام استانداری همدان، اعلام می‌داریم که در راه نیل به اهداف والای انقلاب که خدمت صادقانه و بدون چشمداشت به مردم است و نیز عمل به بیانات مقام معظم رهبری، آماده هستیم به‌عنوان دیده‌بانان هوشیار جامعه، نهایت همکاری را با استانداری داشته باشیم.


انتهای پیام/4115/4107/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته