دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 دی 1397 - 09:53
یک استاد دانشگاه:

کنش‌گری دانشجویان در حمایت از جریان‌های اسلامی افزایش یابد

استاد دانشگاه علم‌ و صنعت با اشاره به وظیفه دانشجویان در حمایت از جریان‌های اسلامی جهان گفت: کنش‌گری دانشجویان در حمایت از جریان‌های اسلامی باید افزایش یابد.
کد خبر : 346382

محمدحسن شجاعی‌فرد در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشجویی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، گفت: یکی از مهمترین حمایت‌هایی که دانشجویان جمهوری اسلامی ایران به عنوان تشکل‌های غیردولتی می‌توانند به حرکت‌های اسلامی منطقه از یمن تا نیجریه کنند، نشان دادن عکس العمل نسبت به فشارهای وارد شده بر آن‌ها است.


وی در ادامه افزود: نهاد نمازجمعه به عنوان یکی از نهادهای غیردولتی و مردمی، در حال حاضر برنامه‌هایی در حمایت از حرکت‌های کشورهای اسلامی انجام می‌دهد و در حاشیه نماز جمعه گاهاً شاهد برگزاری راهپیمایی‌هایی نیز هستیم، اما این فعالیت‌ها کافی نیست.


این کارشناس مسایل سیاسی آفریقا با ابراز تأسف اعلام کرد: در زمینه حمایت از حرکت اسلامی نیجریه یا امثال آن‌ها در یمن و سایر کشورها، اتفاق خاصی در کشور انجام نمی‌گیرد.


شجاعی فرد خاطرنشان کرد: دانشجویان دانشگاه‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران، با تشکیل راهپیمایی‌ها و زنجیره انسانی نسبت به کشتار مردم بی‌دفاع کشورهای اسلامی واکنش نشان دهند.


وی اضافه کرد: یکی از موثر ترین حرکت‌ها برای حمایت از مردم مظلوم یمن، میانمار یا نیجریه که تاثیرگذاری داشته باشد، کنش‌گری دانشجویان است چرا که حرکت‌های دانشجویی برای سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی مهم است و آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.


این استاد دانشگاه ادامه داد: دبیرکل فعلی سازمان ملل با وجود محدودیت‌هایی که نسبت به اقدامات قدرت‌های جهانی دارد و به نوعی برگزیده کشورهای استعماری همچون ایالات متحده، انگلستان و رژیم غاصب صهیونیستی به حساب می‌آید مجبور به اعلام موضع و واکنش است.


 انتهای پیام/ 4115/ 4107/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته