دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آذر 1397 - 11:26
شجاعی‌فرد:

دشمن به دنبال جلوگیری از توسعه تفکر انقلابی در جهان است

نماینده شیخ ابراهیم زکزاکی در ایران گفت: دشمنان به دنبال جلوگیری از توسعه تفکر انقلاب اسلامی در جهان هستند و کشتار شیعیان نیجریه در این راستا بود.
کد خبر : 345879
776614.jpg

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمدحسن شجاعی‌فرد در سومین مراسم گرامیداشت شهدای فاجعه زاریا با حضور دانشجویان غیرایرانی، گفت: دشمنان به دنبال جلوگیری از توسعه تفکر انقلاب اسلامی در جهان هستند و کشتار شیعیان نیجریه در این راستا بود.


نماینده شیخ ابراهیم زکزاکی در ایران در ابتدای سخنان خود بیان کرد:  منظور از خلقت انسان، تبدیل به خلیفه خداوند شدن روی زمین است و یکی از اهداف بعثت پیامبران تشکیل حکومت برای رساندن انسان به خلیفه‌اللهی است و در این راستا با مطالعه تاریخ انبیا می‌بینیم که حکومت‌ها در مقابل انبیا ایستادند.


وی در ادامه تأکید کرد: صرفاً با عبادت فردی نمی‌توان به‌صورت کامل به دستورات اسلامی عمل کرد؛ بر اساس نظریه مراجع عظام همچون آیت‌الله نائینی و سایر علمای پیشین بعضی از دستورات دینی نظیر بسط عدالت به دست حکومت ممکن بوده و ریشه‌کنی فقر و بسط عدالت و امثال آن نیازمند تشکیل حکومت صالح است.


شجاعی‌فرد با بیان اینکه در جهان کشورهای مختلف در دوره‌های تاریخی وجود داشتند اما توسط کشورهای خاص اداره می‌شدند، عنوان کرد: در برهه‌ای از تاریخ انگلستان مستعمرات خود را از شرق تا غرب جهان گسترده بود و در اداره کشورها به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم دخالت داشت، در دوره‌های دیگر شوروی سابق توانست بر تعداد زیادی از کشورها حکومت کند در عصر حاضر نیز سه ضلع مثلث واشنگتن، لندن و تل‌آویو به محوریت اسرائیل به دنبال حکومت بر جهان هستند، اما رژیم صهیونیستی در محدوده جغرافیایی خود به دنبال حکومت نیست بلکه درصدد دخالت در سایر کشورها به‌وسیله ایجاد لابی‌های گسترده و مستقر کردن کشورهای دست‌نشانده است.


این استاد دانشگاه اضافه کرد: اما انقلاب اسلامی ایران این معادلات را بر هم زد و مکتب امام خمینی(ره) در منطقه و جهان معادلات صهیونیست‌ها را برهم زد.


وی ادامه داد: در جریان بیداری اسلامی آن کشورهایی که از الگوی ایران استفاده کردند به آزادی رسیدند و عزت آن‌ها حفظ شد، اما کشورهایی که به دامان آمریکا پناه بردند مانند محمد مرسی در مصر حکومتشان دوام نیاورد؛ باوجوداین ظرفیت عظیم مکتب امام خمینی(ره) که برگرفته از مکتب اهل‌بیت(ع) است، سبب شده تا حکومت ایران به 40 سالگی خود برسد و با وجود مشکلات در داخل کشور، اساس حکومت جمهوری اسلامی ایران همچنان پایدار است.


شجاعی‌فرد اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال شیعه کردن جمعیت کشورهای مسلمان یا غیراسلامی نیست اما مکتب اهل‌بیت(ع) با توجه به جذبه خود در حال گسترش است در مثال نیجریه شیخ ابراهیم زکزاکی اهل ایران نبود و هیچ اشتراک فرهنگی، زبانی یا همسایگی با نیجریه هم نداشتیم اما خود شیخ ابراهیم زکزاکی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ایران آمد و با امام خمینی(ره) ملاقات کرد و پس از شیعه شدن به ترویج قرآن در نیجریه پرداخت.


رئیس دانشکده خودرو دانشگاه علم‌وصنعت اشاره کرد: بعضی از مسئولان ایران به انقلاب اسلامی نیز پایبند نیستند و تلاشی برای صدور انقلاب نمی‌کنند بااین‌وجود خود مردم کشورهای مختلف به سمت انقلاب اسلامی و مکتب اهل‌بیت(ع) گرایش پیدا می‌کنند.


وی افزود: حرکت جلیقه‌زردها در فرانسه هم از امام خمینی(ره) الگو گرفتند و این امر مورد تأکید اعضای این جنبش است، اما مگر ایران در فرانسه فعالیت تبلیغی انجام می‌دهد؟


نماینده شیخ ابراهیم زکزاکی ادامه داد: در هر کشوری که امریکا و اسرائیل وارد شدند مردم آن کشور به سمت جمهوری اسلامی ایران گرایش پیدا کردند که مثال آن در افغانستان، عراق، یمن، سوریه و سایر کشورها نمایان است.


شجاعی‌فرد تصریح کرد: تمام برنامه‌های آمریکا علیه ایران شکست‌خورده پس به دنبال راه‌کار دیگری برآمدند؛ و آن‌هم جلوگیری از گسترش حوزه نفوذ گفتمان انقلاب اسلامی است؛ در نیجریه هم به نقشه نسل‌کشی روی آوردند، آن‌هم در کشوری که صدای اعتراض آن به‌جایی نرسد؛ قطعاً کشتار شیعیان در نیجریه نقشه اسرائیلی بود.


این استاد دانشگاه تأکید کرد: نقشه اسرائیل تنها کشتار نیست بلکه پروژه نفوذ در جریان‌ها اصیل اسلامی را نیز در برنامه خود دارند، چون شیعیان با تأسی از امام حسین از کشته شدن هراسی ندارند اما نفوذ می‌تواند مؤثرتر از اقدام سخت و نسل‌کشی در انحراف جریانات اصیل اسلامی نقش ایفا کند.


شجاعی فرد در پایان سخنان خود گفت: ایجاد تزلزل در حرکت شیخ ابراهیم زکزاکی از طریق ایجاد ناامیدی، بدل‌سازی برای رهبری جنبش و گسترش ترس از ادامه راه نقشه بعدی دشمنان است و برای جلوگیری از گسترش حرکت بیداری مردم نیجریه است اما راهکار مقابله با آن توجه مردم نیجریه و اعضای حرکت انقلابی به رهنمودهای شیخ ابراهیم زکزاکی است.


انتهای پیام/ 4115/4021/پ


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب