دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آذر 1397 - 12:56
حجت‌الاسلام رمضانی گیلانی:

اسلام انحرافی، نقشه غرب برای تخریب این دین است

رئیس سابق مرکز اسلامی امام علی(ع) هامبورگ آلمان گفت: در غرب کسانی که اسلام را تدریس می‌کنند غیرمسلمان هستند.
کد خبر : 345244
IMG_1031.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه و کرسی‌ آزاداندیشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا،‌ آیت‌الله رضا رمضانی گیلانی شب گذشته در جمع طلاب و دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) گفت: راه‌هایی که می‌توانیم برای راه‌اندازی عقلانیت به کار ببریم همانند معنویت مهم است و باید موردبحث قرار گیرد، مثل عدالت که وقتی در کنار این دو قرار می‌گیرد، سه شاخصه عمده برای اسلام ناب خواهد بود که خیلی از فروعات را به دنبال دارد.


وی ادامه داد: حمله به برج‌های دوقلو که در سال 2000 اتفاق افتاد و هالیوود در این مورد با ساخت یک فیلم کذایی نوع نگرش نسبت به اسلام را که در آن خشونت زیادی به‌کار برده شده است، تغییر داد.


رئیس سابق مرکز اسلامی امام علی(ع) هامبورگ آلمان با اشاره به اینکه در غرب کسانی که اسلام را تدریس می‌کنند غالب‌شان غیرمسلمان هستند، تشریح کرد: درباره تخریب وجهه اسلام و تبلیغ اسلام انحرافی مقالات و برنامه‌های زیادی در غرب منتشر می‌شود که یکی از این مقالات در سال 2008 در وین منتشر شد مؤلف و نویسنده کاتولیک سوئیسی، هانس کونگ که در حقیقت ایده اخلاق جهانی را در کتاب ولت اتوس مطرح کرده بود، رسول اکرم(ص) را به ‌عنوان یک پیامبر خشن معرفی کرده بود.


وی در ادامه افزود: از 6 سال پیش در حال تطبیق اخلاق جهانی از دیدگاه هانس کوک و اخلاق جهانی از دیدگاه علامه طباطبایی هستم که تاکنون 70 درصد پیشرفت داشته‌ام ، در این نگارش طرح صلح جهانی مطرح شده است معتقدند که اگر گفتگوی بین ادیان نباشد، صلح جهانی هم اتفاق نخواهد افتاد.


رئیس اتحادیه تئولوگ‌های شیعه در اروپا ادامه داد: مستندی 45 دقیقه‌ای در این‌باره وجود دارد و ایشان در جایی کمتر از 30 ثانیه با اشاره به جنگ پیامبر با بنی‌قریظه (یهودیان)، پیامبر را این‌گونه معرفی می‌کند که او فرمان قتل یهودیان را صادر نموده است. وقتی مخاطب این تعبیر را از یک مستندساز بسیار قوی و بین‌المللی می‌شنود که چهل کتاب از وی به‌صورت منبع در دانشگاه‌های جهان و همچنین 200 مقاله از اسلام‌شناسی دارد باعث می‌شود تا مخاطب نگاه منفی به‌ اسلام داشته باشد. این نگاه‌ها در رابطه قرآن، اسلام و پیامبر(ص) نیز وجود دارد.


نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: متأسفانه برخی از روشنفکران دینی در خارج معتقدند که رسول اکرم(ص) پیامبر عرب‌هاست و قرآن یک کتاب عربی است و نمی‌تواند مرجع باشد و باید برخی از آیات آن حذف شود غافل از اینکه مخاطب قرآن انسان است، با زبان عقل و فطرت که این دیروز، امروز و فردا نمی‌شناسد. گرچه پیامبر(ص) از اعراب بوده است ولی مهم‌ترین هدفی که داشت تبلیغ محتوای دین بود و این باید موردتوجه قرار بگیرد. آن‌ها درصدد محدودسازی و انحراف بودند و سکولاریزه کردن دین و قرآن هدف اصلی آن‌هاست. نمی‌خواستند قرآن یک کتاب جهانی باشد و بعد از 14 سال به نتیجه نرسیده‌اند و به نتیجه هم نخواهند رسید.


وی بیان کرد: امروزه نیز نسبت به تخریب اسلام به‌صورت جدی کار می‌کنند، دانشگاه‌های هاروارد، کمبریج و ... در تلاش هستند که یک اسلام غربی و اروپایی معرفی نمایند. اتفاقاتی چون داعش، طالبان و این‌چنین گروه‌هایی که در حقیقت ترویج‌دهنده و تأکید در اسلام انحرافی دارد و بحث خشونت در اسلام را القا می‌دهد، جزئی از اهداف و نقشه‌های غربی‌ها است ، اگر ادبیاتی باشد که بگوید شما اسلام را از منبع اصلی بگیرید، این پاسخ به چالشی است که غربی‌ها اسلام را از غیرمتخصصان یاد می‌گیرند.


رئیس سابق مرکز اسلامی امام علی(ع) در هامبورگ آلمان با اشاره به این‌که حرکت‌هایی با مدیریت پنهان توسط استکبار جهانی تعبیه و تنظیم‌شده تا اسلام انحرافی را القا کند، افزود: هرروز در آلمان، انگلستان و فرانسه در تلویزیون و شبکه‌های مجازی علیه اسلام یا محدود کردن یا سکولاریزه کردن آن بسیار تلاش می‌کنند و برای همین در برنامه‌هایشان از کارشناسانی استفاده می‌کنند که هیچ تخصصی ندارند، از افرادی دعوت می‌کنند که تماماً نگاه محدود به اسلام دارند و هیچ نگاهی به مهدویت در این متخصص‌ها دیده نمی‌شود که این امر وجه علمی خودشان را نیز زیر سؤال می‌برد.


وی ادامه داد: پرویز مشرف در کتابی که نوشته است  به‌صورت مفصل در رابطه با نحوه‌ تکوین طالبان نوشته است که جریان طالبان را درست کردیم تا با ایران مقابله کند که البته برخی دیگر از کشورها هم مدنظرشان بود. پیامبر اکرم(ص) با توجه با آزار و اذیت‌هایی که می‌دید به امیرالمؤمنین دستور می‌داد که نباید قطره‌ای خون ریخته شود. کسی که مدیریت مخالفت با اسلام  پیامبر را عهده‌دار بود در جایی می‌گوید هرکسی که به خانه رسول اکرم(ص) پناه می‌بُرد، در امان بود .


حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا رمضانی گیلانی در پایان گفت: آماری که از کشته‌های جنگ آن زمان از دو طرف ثبت‌ شده است در بخشی دو هزار نفر یا نهایتاً 5 هزار نفر است اما کشته‌های قرن بیستم چیزی در حدود 100 میلیون نفر بوده و قابل‌تأمل است. آن‌هایی که مدعی دفاع از حقوق بشر هستند چه جوابی برای این موضوع دارند؟


انتهای پیام/4108/4107/پ


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته