دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
همزمان با هفته پژوهش؛

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در واحد علوم و تحقیقات آغاز به کارکرد

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دانشجویان و اعضای هیأت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آغاز به کارکرد.
کد خبر : 344403
189.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از واحد علوم و تحقیقات، همزمان با گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری نمایشگاه بروزترین دستاوردهای پژوهشی و فناوری دانشجویان و اعضای هیأت علمی واحد علوم و تحقیقات، با بیش از 60 فناوری و نوآوری در ساختمان علوم پایه این واحد دانشگاهی بر پا شد.


در این دوره از نمایشگاه جدیدترین دستاوردهای پژوهشی ازجمله «فرآوری نانوذرات کولوئیدی کلکوجناید فلزی»، «محلول‌های پیش ماده‌های مواد کلکوجناید فلزی»، «سلول‌های خورشیدی لایه‌نازک بر پایه مواد کلکوجناید فلزی»، «نانوذرات طلای کانژوگه با ترکیب دارویی فولات FA-GNOs»، «نانوذرات طلای پوشیده‌شده با سیترات GNPs»، «نانوشل مغناطیسی Fe2O3@Au»، «نانوشل مغناطیسی Fe2O3@Au کانژوگه با ترکیب دارویی فولات FA-Fe2O3@Au» به نمایش گذاشته شد.


همچنین «نانوذرات سنتزشده با اسپری پلاسمایی»، «Pd Nano particle»، «حسگر مقاومتی گاز هیدروژن با استفاده از نانوذرات پالادیوم»، «نانوذرات تیتانیوم فاز آناتاز و روتا با بنت‌های متفاوت»، «لایه روی نازک Co-Tio2 کبالت آلاییده با تیتانیوم دی‌اکسید»، «نانوذرات Co-Tio2 و Tio2»، «دستگاه لایه‌نشانی چرخشی و غوطه‌وری» از دیگر دستاوردهای پژوهشی واحد علوم و تحقیقات است.


«حسگر مقاومتی گاز هیدروژن با استفاده از نانوذرات نیکل و پالادیوم»، «نانوجاذب pd/Al2O3 Zeolite برای جذب گاز منواکسید کربن Co»، «حسگر تشدید پلاسمون سطحی»، «جاذب کشاورزی به‌منظور جذب مقادیر سولفات و نیترات از پساب‌های صنعتی و معدنی»، «دستگاه آزمون مقاومت به شعله در پانل‌های چوبی» و «کامپوزیت چوب پلاستیک برگشت‌پذیر به طبیعت از پودر ضایعات ماهی» ازجمله دستاوردهای پژوهشی و فناوری دانشجویان و اعضای هیأت علمی واحد علوم و تحقیقات است.


«فوم‌های فلزی استحکام بالا Al»، «تهیه و اعمال لعاب‌های کریستالی روی بدنه‌های سرامیکی»، «حذف پسماندهای نفتی به روش میکروبی»، «ربات کابلی کشاورزی»، «بررسی مقایسه‌ای خواص فیزیکی و مکانیکی الیاف آلجینات به روش ترریسی و الیاف آلجینات حاوی روغن‌زیتون»، «دستگاه و روش جداکننده (دکانتور) اتوماتیک سیالات شیمیایی» نیز در این نمایشگاه در معرض دید عموم علاقه‌مندان قرارگرفته است.


انتهای پیام/4118/پ


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته