دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آذر 1397 - 17:16
مدیر شرکت انرژی پاسارگاد:

موج جدید اقتصادی در راه است

مدیرعامل شرکت گسترش انرژی پاسارگاد گفت: موج جدیدی که تا دیروز یک انتخاب بود و امروز یک ضرورت انکارناپذیر است با ما همراه شده و باید با آن همراهی کنیم.
کد خبر : 343818

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مهدی میرمعزی عصر امروز در افتتاحیه استارت‌آپ ویکند انرژی ایران که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، اظهار داشت: امروز قصد دارم که درباره ضرورت پاسخ به یک تحول مهم در پیرامون‌مان صحبت کنم. درباره مفهوم و نقش نوآوری در آینده کسب‌وکار و موج جدیدی که تا دیروز یک انتخاب بوده و امروز یک ضرورت انکارناپذیر است.


وی افزود: پارادایم‌های نوظهور، نرمال‌های جدید صنعت ما هستند. تاب‌آوری،  تحول، دیجیتالی شدن، هوشمندی، انرژی‌های پاک، کاهش هزینه و مصرف هم‌زمان با رشد و توسعه بیشتر و تغییر ترکیب سبد و ذائقه انرژی‌های جهان تنها بخشی از این هنجارهای جدید هستند. گرچه کشور ما به‌دلایل مختلف امروز از کوران این تحول دور است ولی دیر یا زود با آنها مواجه می‌شود.


مدیرعامل شرکت گسترش انرژی پاسارگاد ادامه داد: برخلاف گذشته که تلاش برای پیش‌بینی آینده بر اساس مدل‌های مبتنی بر آموزه‌های قدیمی بود امروز دیگر این پارادایم پاسخگو نیست. عدم قطعیت، افزایش پارامترهای متعدد و مرتبط به هم و وابستگی پدیده‌ها به یکدیگر عملاً طراحی یک روش مشخص را که در تمام شرایط جواب دهد غیرممکن ساخته است.


وی تصریح کرد: تنها راه مواجهه با این شرایط، نوآوری است و تمام این نوآوری‌ها در بستر فناوری‌های پیشرفته استوار است که درحال تغییر و تحول هستند. در واقع با دستگاه خاصی از معادلات روبه‌رو هستیم که نه‌تنها تعداد مجهولات از معادلات بیشتر است و هر روز بر این اختلاف افزوده می‌شود بلکه خود معادلات، درجه آنها و شرایط مربوط به حل این دستگاه نیز درحال تغییر است.


وی تصریح کرد: یکی دیگر از استراتژی‌های‌مان این است که توسعه مشارکت‌های استراتژیک در طول و عرض زنجیره ارزش با بازیگران مطمئن و حرفه‌ای منجر به بهبود و پایداری بیشتر شاخص‌های بازگشت پول برای سهامداران ما خواهد شد.


انتهای پیام/4107/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: استارت آپ
ارسال نظر
هلدینگ شایسته