دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آذر 1397 - 16:50
مدیر پژوهش شرکت گاز:

گاز نقش ۶۰ درصدی در سبد انرژی کشور دارد

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران گفت: باید به سمت دانش‌محوری حرکت کنیم و استارت‌آپ‌ها هم در این زمینه مطالبه‌گری کنند.
کد خبر : 343804
جلسه-شرکت-ملی-گاز-ایران-و-گازپروم-روسیه-در-11-محور-برگزار-شد.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا سعید پاک‌سرشت عصر امروز در افتتاحیه استارت‌‌آپ ویکند انرژی که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، اظهار داشت: به افرادی که در حال ورود به فضای کسب و کار هستند تبریک می‌گویم ولی کار سختی پیش رو دارند چراکه کشور ما یک کشور خاص است و امروز باید محورهای اقتصاد تغییر کرده و بر پایه دانش راه‌اندازی شود.


وی افزود: امروز تکنولوژی‌های نوظهور سبب شده تا اقتصاد به پایه دانش راه‌اندازی شود و همچنان به دنبال این هستیم تا قوانین اقتصادی را به سمت دانش‌محور بودن حرکت داد و فعالان استارت‌آپ‌ها هم باید در این زمینه مطالبه‌گری خود را ادامه دهند.


معاون شرکت گاز تصریح کرد: مدیران آینده کشور با ادبیات جدید آشنا خواهند بود و مسئولان هم باید خود را با این ادبیات جدید آشنا کنند چراکه نیاز به تغییر و تحول داریم و نمی‌توان با روش‌های قدیمی در حوزه اقتصاد امروز گام گذاشت.


پاک‌سرشت یادآور شد: باید سواد فناوری را در کشور در بین مسئولان  بالا برده و به فناوری‌های نوظهور توجه کرد، امروز سرعت رشد فناوری افزایش یافته و باید ما هم سواد فناوری را در خود افزایش دهیم.


مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران ضمن بيان مقدمه‌ای در خصوص اهميت گاز طبيعی عنوان کرد: نقش بيش از 60 درصدی گاز در سبد انرژی كشور امروز بر هیچ کس پوشیده نیست و باید این را تقویت کرد.


وی اضافه کرد: ورود صنعت گاز ايران به بازارهای جهانی مستلزم توسعه و تقويت فناوری‌های مورد نياز اين صنعت در كشور است که باید مد نظر پژوهشگران این حوزه قرار بگیرد. 


انتهای پیام/4107/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: استارتآپ
ارسال نظر
هلدینگ شایسته